مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

ائمه جمعه در پشتیبانی از جنگ نقش برجسته‌ای داشتند

«سلامی» گفت: ائمه جمعه در دوران باعظمت دفاع مقدس و هدایت معنوی رزمندگان اسلام و پشتیبانی از جنگ نقش برجسته‌ای داشتند و ضرورت دارد مجاهدت‌های مخلصانه این قشر از جامعه مستندسازی شود.
کد خبر: ۵۴۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ - 29August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن فاطمی‌نیا» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهار داشت: ائمه جمعه در دوران باعظمت دفاع مقدس و هدایت معنوی رزمندگان اسلام و پشتیبانی از جنگ نقش برجسته‌ای داشتند. بنابراین ضرورت دارد این مجاهدت‌ها مستندسازی شود.

وی ادامه داد: نقش امروز ائمه جمعه در قرارگاه فرهنگی انقلاب، جهاد تبیین و نشر و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان است.

سلامی با بیان این که ائمه جمعه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، نقش پرچم داری و پیشتازی داشتند، افزود: بخش زیادی از امامان جمعه، از سال‌های قبل از انقلاب نقش عظیمی را در تربیت نسل انقلاب و رزمندگان و ایثارگران ایفا کرده و حضور در میدان جنگ، تربیت رزمنده، حضور تبلیغی رزمی و پشتیبانی و تدارکات جنگ از عرصه‌های نقش‌آفرینی آنان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: برگزاری محافل خاطره‌گویی پیشکسوتان جهاد و مقاومت با حضور ائمه جمعه، بیان دستاورد‌ها و برکات دوران دفاع مقدس برای جوانان و آحاد مردم در خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری یادواره شهدا از جمله مصادیق جهاد تبیین است.

فاطمی نیا رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در این دیدار گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه ترویج و برای جوانان نسل امروز تشریح شود و امامان جمعه به عنوان هادیان معنوی و تربیون‌های نماز جمعه به عنوان موثرترین منبر برای برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه هستند.

فاطمی نیا ادامه داد: برگزاری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی به عنوان نماد عبادی و سیاسی جامعه اسلامی محسوب می‌شود و توزیع تغذیه فکری و معنوی مخاطبان در نماز جمعه برای مقابله با اسلام ستیزی و تهاجم فرهنگی دشمنان از ضروریات است. بعد از مجالس اهل بیت برپایی مجالس شهدا و رزمندگان فضیلتی بزرگ در راه اعتلا و حفظ دستاورد‌های شهدا و ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان این که شهدا بر روی تربیت انسان‌ها اثر می‌گذارد افزود: هرکس بخواهد راه شهدا را ادامه دهد اول باید سبک و سیره‌ی زندگی آن‌ها و راه آن‌ها را بشناسد، زندگینامه و وصیت نامه‌های آن‌ها را بخواند و با شخصیت آن‌ها آشنا شود. شهدای ما تربیت شده مکتب عاشورا و امام حسین (ع) و بهترین شاگردان قرآنی و مساجد بودند.

فاطمی نیاد افزود: جانفشانی و فداکاری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس وظیفه ما را نسبت به حفظ دستاورد‌های انقلاب، بسیار سنگین‌تر کرده است آنان که رفتند به وظیفه عمل کردند و امروز، ما در مقابل خون‌های پاک آن‌ها مسئولیم که باید از اهداف بلند آنان پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار