سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی

هیأت دولت نجات ملی یمن در مذاکرات اردن اعلام کرد، پیشرفت در پرونده مربوط به مذاکرات نظامی یمن مشروط به تحقق سه موضوع است.
کد خبر: ۵۴۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ - 29August 2022

سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته نظامی دولت نجات ملی یمن که هم‌اکنون به منظور مذاکرات با طرف مقابل با نظارت سازمان ملل در امان پایتخت اردن است، اعلام کرد، پیشرفت در مذاکرات مربوط به پرونده نظامی مشروط به پرداخت حقوق کارمندان دولتی، رفع توقیف کشتی‌ها در بندر الحدیده و افزایش پرواز‌ها از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعاء است.

به گزارش «المسیره»، در ادامه کمیته نظامی مذکور به کارشکنی‌های طرف مقابل یعنی هیأت وابسته به شورای ریاستی یمن از جمله امتناع از حضور در نشست اردن و نقض مکرر آتش‌بس یمن اشاره شده و آمده است، طرف مقابل همچنان به توقیف کشتی‌ها ادامه می‌دهد و این در حالی است که ملت یمن به تحقق نتایج آتش‌بس چشم دوخته است.

هفته جاری، عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا، یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است.

المتوکل به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که ائتلاف سعودی، کشتی «تیارا» را که حامل سوخت گازوئیل است، توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتی، از سازمان ملل مجوز ورود دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام ائتلاف سعودی، نقض عمدی آتش‌بس یمن است، گفت که سازمان ملل هم برای جلوگیری از این دزدی دریایی، هیچ اقدام مثبتی نکرده است.

به گزارش رسانه‌ها، ائتلاف سعودی از آغاز آتش‌بس یمن در سیزدهم فروردین تا کنون ۲۵۵۷۶ بار آن را نقض کرده است.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ دوازدهم خردادماه فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (۱۱ مرداد) تمدید شود.

صنعاء پس از پایان دو ماه دوم آتش‌بس اعلام کرد که در نتیجه تلاش‌های برادران در عمان، فرصت تمدید آتش‌بس فراهم شده است از‌این‌رو آتش‌بس برای سومین‌بار به مدت دو ماه دیگر تا دوم اکتبر آینده تمدید شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار