معاون صدای رسانه ملی:

ارائه ۳۶۵۰ برنامه با موضوع دفاع مقدس در پنج ماهه نخست سال/ حماسه‌ دفاع مقدس برای دشمنان عبرت‌انگیز است

علی بخشی‌زاده با اشاره به اهمیت ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت اثربخشی بر نسل جوان، از ارائه سه هزار و ۶۵۰ برنامه با موضوع دفاع مقدس در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از ۱۴ شبکه رادیویی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 29August 2022

ارائه ۳۶۵۰ برنامه با موضوع دفاع مقدس در پنج ماهه نخست سالبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، «علی بخشی‌زاده» معاون صدای رسانه ملی عصر دیروز (یکشنبه) در نشست با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و این ایام هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران بیرون نرفته و فراموش نخواهد شد.

معاون صدای رسانه ملی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت‌ و امکاناتشان در جنگ تحمیلی علیه ملت و انقلاب نوپای اسلامی ایران وارد شدند و هشت سال این نبرد نابرابر را به طور شبانه روزی ادامه دادند و در نهایت نتوانستند در مقابل ملت بزرگ ایران کاری از پیش ببرند و با اینکه از حمایت بلوک شرق و غرب برخوردار بودند حتی قادر به تصرف یک وجب از خاک ایران اسلامی نشدند.

بخشی‌زاده با بیان اینکه یاد و خاطره دفاع مقدس در واقع بیانگر عزت و شرافت ملت ایران است، گفت: نسل آینده باید بداند که جوانان این مرز و بوم چه حماسه‌هایی را در دورانه دفاع مقدس خلق کرده اند؛ به واقع یاد آن حماسه‌ها و رشادت‌ها برای ملت ایران غرورآفرین و برای دشمنان عبرت انگیز است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های روشنگرانه معاونت صدای رسانه ملی در حوزه دفاع مقدس، گفت: این معاونت در بخش ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پنج راهبرد و شانزده سیاست اجرایی را برای شبکه‌های رادیویی خود ترسیم کرده است که به بخشی از این راهبردها اشاره می شود.

معاون صدای رسانه ملی در این رابطه گفت: نخستین راهبرد ما تقویت اقتدار، وحدت و هویت ملی با بهره گیری از ارزش‌های دفاع مقدس است که به طور ویژه در معاونت صدا به آن پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین راهبرد معاونت صدا ترویج و تعمیق فرهنگ مقاومت و باور‌های انقلابی در سطح جامعه است که این مسئله نیز به طور فزاینده پرداخته خواهد شد.

بخشی‌زاده الگوسازی از شهدا و ایثارگران برای نسل‌های آینده را سومین راهبرد معاونت صدای رسانه ملی در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج، حفظ آثار و دستاورد‌های دفاع مقدس از دیگر راهبرد‌های این معاونت است که بازگویی این موارد قطعا اثربخشی لازم را در مخاطبان خواهیم داشت.

معاون صدای رسانه ملی همچنین برجسته‌سازی ابعاد معرفتی، معنوی و آرمانی دفاع مقدس را از دیگر موارد مورد توجه این معاونت عنوان کرد و افزود: توجه به ابعاد معرفتی، شناختی و معنوی دفاع مقدس یکی از مهمترین راهبردهای صدای رسانه ملی محسوب می شود که می تواند برای نسل جوان تبیین کننده اهداف و آرمان های دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه معاونت صدای رسانه ملی در طول سال به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، گفت: در پنج ماه گذشته تاکنون سه هزار و ۶۵۰ برنامه در این ۱۴ شبکه رادیویی با موضوع دفاع مقدس ارائه شده است که این بیانگر اهمیت و توجه به این موضوع است.

بخشی‌زاده با بیان اینکه دفاع مقدس عنصر هویت ساز ملت ایران محسوب می‌شود، گفت: در طول پنج ماه نخست سال تاکنون ۴۱۰ ساعت و ۲۸ دقیقه برنامه با موضوع دفاع مقدس از ۱۴ شبکه رادیویی ارائه شده است و شبکه ایران همکنون ۷۰ برنامه مستند راجع به شهدای نامدارجنگ تحمیلی آماده پخش دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شعار ما می‌توانیم را برای ما دست یافتنی کرد، افزود: در این رابطه نیز در برنامه‌های خود به موضوع ابتکارات و خلاقیت‌ها در دفاع مقدس نیز نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در تحکیم وحدت ملی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های رادیو پرداختن به ایثارگران اقلیت‌های مذهبی است و همچنین سعی و تلاش می‌کنیم تا شهدای کمتر شناخته شده را نیز به جامعه مخاطب معرفی کنیم.

بخشی‌زاده در پایان گفت معاونت صدای رسانه ملی ۳۶۶ ساعت برنامه را ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قالب ۱۵۲ برنامه تهیه و در دستور کار خود قرار داده است که در زمان مذکور برای مخاطبان پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار