فرمانده سپاه محمد رسول‌الله:

خدمت سربازی دوران درخشانی از زندگی است

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که دوران خدمت سربازی امروز به دوران درخشانی از زندگی تبدیل شده است، گفت: از نیمه دوم امسال، سربازی در سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) نخواهیم داشت که خدمت او تمام شود و هیچ حرفه‌ای را آموزش ندیده باشد.
کد خبر: ۵۴۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ - 29August 2022

سردار حسن‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح مرکز مهارت‌آموزی سردار شهید «حسین اسداللهی» سپاه محمد رسول‌الله (ص)، با بیان این‌که یکی از افتخارات ما در جمهوری اسلامی توجه ویژه به جوانان است و اثرگذارترین قشر در سرمایه انسانی، جوانان هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را برای آینده و پیشبرد اهداف و چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی مورد خطاب قرار داده‌اند.

سردار حسن‌زاده افزود: جوانانی که وارد خدمت سربازی می‌شوند، به‌غیر از آموزش‌های عمومی که سپری می‌کنند، اهدافی در نیرو‌های مسلح برای آن‌ها تعریف شده است تا در عرصه‌های عقیدتی، بصیرتی و مهارتی به نقاط مطلوبی دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ، با بیان این‌که دوران خدمت سربازی امروز به دوران درخشانی از زندگی تبدیل شده است، گفت: وقتی جوانان وارد خدمت سربازی در سپاه محمد رسول‌الله (ص) می‌شوند، در همان ابتدا یک‌ هفته برای آن‌ها دوره عقیدتی را برگزار می‌کنیم که این دوره‌ها، اطلاعات، دانستنی‌های اعتقادی و معنوی و احکام شرعی را در جوانان به سطح مطلوبی می‌رساند؛ همچنین در برای سربازان در طول خدمت آن‌ها کلاس‌های بصیرتی را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان وظیفه، عنوان کرد: برگزاری این دوره در بدو ورود سربازان به خدمت وظیفه عمومی، ۲ حُسن قابل توجه دارد؛ یکی اینکه سرباز در دوران خدمت خود، از این مهارت‌ها استفاده می‌کند و دوم این‌که در حین خدمت نیز می‌تواند در بازار کار مشغول به کار شود و به کسب مهارت می‌پردازد تا بعد از دوره سربازی، در جامعه به‌عنوان یک فرد باتجربه در یک حرفه، شناخته شود.

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که سپاه محمد رسول‌الله (ص) تسهیلات ویژه‌ای را برای ازدواج سربازان وظیفه ارائه می‌دهد، تصریح کرد: سربازان وظیفه اگر ازدواج کنند، تمام تسهیلاتی که به پاسدار‌ها در این سپاه ارائه می‌دهیم، اعم از وام، هدیه بلاعوض، سفر به مشهد مقدس به‌عنوان «ماه عسل» و... را به آن‌ها نیز ارائه خواهیم کرد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: بر موضوع روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای سربازان وظیفه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) مُصر هستیم؛ همچنین نشست‌های خانوادگی، کلاس‌های مهارت‌های زندگی و مشاوره ازدواج را معمولاً در یک ماهه آخر خدمت به آن‌ها ارائه می‌دهیم؛ لذا این اقدامات، دوران خدمت سربازی را به دوران درخشانی تبدیل خواهد کرد که آثار آن در سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در سپاه تهران بزرگ، گفت: ما در سپاه محمد رسول‌الله (ص) علاوه‌ بر راه‌اندازی این مراکز، کارگاه‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم که می‌توان به کارگاه‌های تعمیر خودرو، پیرایش‌گری، نجاری، آهنگری و... اشاره کرد؛ اما بعد از مدتی احساس کردیم که به مراکز آموزشی بزرگ‌تری در تهران نیاز داریم؛ لذا مرکز مهارت‌آموزی سردار شهید حسین اسداللهی در غرب تهران امروز افتتاح شد و یک مرکز مهارت‌آموزی دیگر در شرق تهران نیز همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

سردار حسن‌زاده تأکید کرد: تاکنون فقط تعدادی از سربازان می‌توانستند، تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند؛ اما به یاری خدا، از نیمه دوم امسال، سربازی در سپاه محمد رسول‌الله (ص) نخواهیم داشت که خدمت او تمام شود و هیچ حرفه‌ای را آموزش ندیده باشد.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها