برادر شهید حسین باباگل‌زاده در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

دفاع مقدس سبب اقتدار ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها شد

حجت‌الاسلام عباسعلی باباگل‌زاده گفت: جنگ تحمیلی سبب اقتدار، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها و مستکبران جهانی شد.
کد خبر: ۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ - 02November 2013

دفاع مقدس سبب اقتدار ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با توجه به اهمیت حوزه  جهاد و شهادت با حجت الاسلام عباسعلی باباگلزاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سردار سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی در استان قم و برادر شهید حسین بابازاده به گفتوگو پرداختیم. متن این گفتوگو در ذیل آمده است.

- به نظر شما امروزه باید چه کارهایی کنیم تا اهداف و راه  شهدا ادامه داشته باشد؟

ضمن گرامیداشت یاد و خاطرشهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، از آنجایی که در آستانه ماه مصیبت وعزاداری، ماه پیروزی خون برشمشیر، ماه محرم قرار داریم صلوات و سلام و درود خالصانه خود را بر حضرت اباعبداللهالحسین سیدالشهدا و یاران با وفایش نثار میکنیم.

فرهنگ ایثار وشهادت برگرفته از نهضت حسینی و فرهنگ عاشوراست؛ باید یقین داشته باشیم این راه برای همیشه جاودانه ادامه خواهد داشت، چون نهضت حسینی یک فرهنگ قرآنی و الهی است.

تا زمانی که ظالمان و ستمگران در عالم وجود دارند قدرتطلبی و برتریطلبی وخوی استکباری وجود دارد، ظلمستیزی وعدالتخواهی وعشق به شهادت وجود خواهد داشت، زیرا شهادت در نزد یک مسلمان واقعی معامله با خداوند منان است وخدا هم به شهیدان در راه خودش حیات طیبه و جاودانه عطا کرده است.

شهدا را عند ربهم یرزقون خواندهاند و چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان خاکی و زمینی با حیات طیبه آسمانی شود و با روح بلندش به آسمانها ومعراج صعود کند و این حقیقت را جوانان ملت غیور و شجاع ایران در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند، و توانستند با تجهیزات نظامی اندک با توکل بر خداوند، با ایمان، اعتقاد، اتحاد ویکپارچگی به فرمان رهبر و ولی  خود بر پیشرفتهترین تجهیزات و امکانات نظامی  غلبه کنند و ابهت و قداست ابر قدرتها و ظالمان جهان را درهم شکستند؛ پس راه شهدا و فرهنگ شهادت برای همیشه ادامه خواهد داشت.

 - تاثیر دفاع مقدس بر ملت ایران اسلامی چیست؟

همانطور که میدانید جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب آسیبهای فراوانی برکشور وارد کرد، چون ناجوانمردانه جنگ را بر ما تحمیل کردند.

دشمنان در پی هجوم به کشورمان تصور میکردند که میتوانند سه روزه به تهران برسند. با تجهیزات نظامی و حمایت ابرقدرتها که همراه دشمنان ملت ما بود این تصور دشمن از نظر عقلی و تحلیل نظامی درست بود، اما آنها غافل از این بودند که بالاترین قدرتها خداوند و ایمان به خداوند است و در حقیقت ملت ما با توکل بر خدا، حفظ اتحاد، ایثار، شجاعت، صلابت، خودباوری و خود اتکایی بر دشمن پیروز شد و تمام معادلات استکبار را بر هم زد.

جنگ و دفاع مقدس برای ما یک نعمت بزرگ بود تا خود را باور کنیم و از قدرتهای پوشالی و ظاهری نترسیم. یکی دیگر از نعمتهای جنگ و تاثیر آن بر ملت، حضور مردم و جوانان در بسیج و تشکیل بزرگترین و قویترین نهاد مردمی یعنی بسیج بود که در حقیقت بر اساس ارزشهای انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته است؛ باید بدانیم بسیج بزرگترین محکمترین و استوارترین نهاد مردمی است که پایه و ستون انقلاب بر آن استوار است به فرموده رهبر معظم  انقلاب بسیج کلید طلایی و هدیه الهی به ملت است.

- با توجه به اینکه به عنوان یک فرد فرهنگی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، ارتباط فراوانی با نوجوانان و جوانان دارید، به نظر شما چه اقداماتی را باید در راستای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به جوانان امروزو نسلهای آینده انجام داد؟

مطمئنا جوانان و نسل امروز از انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت جدا و دور نیستند به عنوان نمونه در برنامههای راهیان نور بیشتر چهره های جوان و دانشجویان حضور دارند. همچنین در مراسم مذهبی مانند شبهای قدر، اعتکاف برنامههای عزاداری در محرم جوانان با شور واشتیاق فراوان در این فضاهایی معنوی و فرهنگی شرکت دارند.

حضور جوانان و نوجوانان در مراسمها و فضاهای معنوی نشانگر این است که جوانان مهین ما با فرهنگ ایثار و شهادت و معنویت بیگانه نیستند و میدانند اگر امروز امنیت، اقتدار، صلابت و آرامش و آزادی در کشور وجود دارد از برکت ایثارگران و خون پاک شهیدان است.

مسئولان و مقامات باید بیشتر توجه ودقت داشته باشند تا با خدمتگزاری درست و انجام وظایف صحیح به دور از رفاهطلبی ومنافع شخصی با پاکدستی در عمل خالصانه و با صداقت کار کنند.

در صورتی که هر کس به وظایف خود درست عمل کند هرگز تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی اثر نخواهد داشت. بد عمل کردن، سوء استفاده از بیتالمال و فاصلههای طبقاتی، فساد و اختلاسها اثر سوء بوجود میآورد و این نوع رفتارهای زشت و ناپسند باعث بی اعتمادی وبدبینی جوان میشود. جوان تصور میکند که این نوع افراد سخن از دین وایثار وشهادت میگفتند، اما به حرف خود هم عمل نکردند و عملش با گفتارش مطابقت نداشت در واقع بدعمل کردن خواص و خیانت به ملت بزرگترین آسیب است که انشاالله با حذف مدیران نالایق، سودجو و زیادهخواه شاهد بی عدالتی اختلاس و حلقههای انحراف دیگری نباشیم.

باید برنامههای راهیان نور بیشتر حمایت شود تا تداوم بیشتری داشته باشد. ایجاد موزههای دفاع مقدس، بیان خاطرات از شهدا بهرهگیری از وصیتنامههای شهدا وبویژه ساخت فیلمهای خوب و جذاب از زندگی شهداء و دفاع مقدس بسیار میتواند فرهنگ وارزشهای دفاع مقدس را انتقال دهد.

رزمندگان در دوران دفاع مقدس رشادتهای فراوانی داشتند که به خوبی به تصویر کشیده نشد. از مواردی که باید مورد توجه قرارگیرد توسعه کار فرهنگی در پایگاههای بسیج مساجد و ادارات است و مسئولان برای کار فرهنگی در پایگاههای بسیج باید بودجه و اعتبار مورد نیاز را تامین کنند.

همچنین پایگاههای مقاومت بسیج در ادارات نباید در حاشیه باشند باید پست سازمانی مصوب برای پایگاه بسیج در ادارات لحاظ شود فرمانده پایگاه ادارات باید در راستای سلامت اداری، تحول اداری شورای فرهنگی و پستهای مهم سازمانی نقش محوری داشته باشند تا بیش از این شاهد سالمسازی محیط ادارات باشیم.

گفتگو از زهرا آخوندی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار