رئیس سازمان بسیج رسانه:

حاکمیت تبلیغاتی غرب به پایان رسیده است

«محمدیان» گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان شاهد شکست قلم و پایان حاکمیت تبلیغاتی غرب هستیم.
کد خبر: ۵۴۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ - 29August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی از کتاب «رسانه‏ ایران» شامل ۱۱۰ نکته رسانه‌ای برای مدیران عالی رتبه با حضور «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «سید مهدی امیری» نویسنده اثر امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

محمدیان در این مراسم با بیان اینکه امروز عصر انقلاب فناوری، رشد و نمو رسانه‌هاست، اظهار داشت: در تاریخ حیات بشری آنچه که ماندگار بوده و هیچ جایگزینی برای آن تعریف نشده است، کتاب است. از صدر اسلام با نزول قرآن کریم تا به امروز هر آنچه که در جهان اتفاق افتاده است همه رسانه‌ای بوده است و از ظرفیت رسانه برای بیان و تبلیغ دین اسلام و پیام انقلاب اسلامی استفاده شده است.

وی با اشاره به رکورد مطالعه در جامعه، تصریح کرد: باید به مسئله کتاب و کتابخوانی و عوامل عدم پیشرفت در این حوزه توجه بیشتری شود. در این برهه از زمان که شاهد رشد و شکوفایی اندیشه‌های نوین هستیم، استفاه از کتاب‌های نوین در افزایش سرانه مطالعه موثر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: کتابی ماندگار است که بتواند نیاز دانشی مخاطب را برطرف کند. هر فردی با هر نگاه و تفکری می‌تواند با یک کتاب خوب و غنی در جامعه خود عامل پیشرونده باشد. اگر در تولید کتاب نگاهی پژوهشی و به دور از کلیشه‌ها داشته باشیم، قطعا جامعه‌ای متخصص و آگاه پرورش خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کتاب ابر رسانه امروز است، افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان شاهد شکست قلم و پایان حاکمیت تبلیغاتی غرب هستیم.

محمدیان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در واقع مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و آنچه که باعث افزایش این قدرت می‌شود، مسئولین هستند.

رئیس سازمان بسج رسانه، ظرفیت نهادهای مردمی را در پیشرفت امور مهم خواند و ابراز داشت: امروز کشور ایران با یک بلوغ فکری و همگام با شعار ما می‌توانیم، می‌تواند پیشرو در عرصه تولید محتوا در قالب کتاب باشد. در عصر امپریالیسم غربی، غول‌های رسانه‌ای با صرف هزینه و راه‌اندازی جنگ نرم قصد نفوذ و صدمه زدن به بدنه نظام را دارند. حال در دموکراسی اداری این وظیفه مسئولین است که با توجه به زمانه و درک ظرفیت قدرت و جهش نهادهای مردمی که مستقل و آگاه هستند، با این جریان مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اثبات شده است هر کجا که مردم حضور داشته‌اند، آن انقلاب و حرکت مردمی به ثمر رسیده و روند رو به رشدی تجربه شده است. باید استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را از مشهد آغاز کنیم تا به عنوان سربازان جنگ نرم در راستای مقابله با امپریالیسم دیکتاتوری غرب بتوانیم به پیروزی‌های قابل توجه دست پیدا کنیم.

پیوست رسانه‌ای نیاز امروز مدیران

حجت‌الاسلام سبزیان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: کتاب رسانه ایران به نوعی بازوی فکری، فرهنگی و رسانه‌ای کارگزاران دولتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این کتاب را می‌توان کتاب کار رسانه‌ای هر مدیری دانست که به نکات مهم و مورد نیاز یک مدیر در حوزه رسانه به خوبی پرداخته شده است.

این مسئول با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز مدیران باید مدیران تراز گام دوم انقلاب باشند و در کنار تمام پیوست‌ها باید پیوست رسانه‌ای نیز داشته باشند چراکه امروز با جنگ رسانه‌ای و نرم‌افزاری مواجه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار