در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» مطرح شد؛

دبیر جشنواره: ظرفیت «روایت فتح» در کنار جشنواره «تئاتر مقاومت»/ مدیر بخش بین‌الملل جشنواره: اجرا‌های جشنواره به ۵ کشور رسید

فخرموسوی با تاکید براینکه تمام ظرفیت بنیاد فرهنگی روایت فتح در کنار جشنواره «تئاتر مقاومت» است از اجرای نمایش‌های این رویداد در پنج کشور منطقه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ - 30August 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» با حضور سید وحید فخر موسوی دبیر جشنواره، محراب محمدزاده دبیر اجرایی و امین اشرفی مدیر بخش بین‌الملل این رویداد مهم فرهنگی و هنری در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

فخر موسوی: تمام ظرفیت بنیاد «روایت فتح» در کنار جشنواره «تئاتر مقاومت»

در ابتدا، سید وحید فخرموسوی دبیر جشنواره با اشاره به اینکه اسفندماه سال گذشته با حکم رئیس بنیاد روایت فتح دبیری این جشنواره به بنده محول شد، اظهار داشت: در ابتدای کار نشست‌های مختلفی را با هئیات مدیره بنیاد روایت فتح و دیگر دوستان داشتیم و فکر اولیه جهت چگونگی انتشار فراخوان جشنواره صورت گرفت و برنامه‌ریزی شد.

فخر موسوی به پیشینه جشنواره تئاتر مقاومت اشاره کرد و با تاکید براینکه این رویداد در گذشته با عنوان تئاتر دفاع مقدس برگزار می‌شد و در ادامه به جشنواره تئاتر مقاومت تغییر نام پیدا کرد و چند دوره دو سالانه برگزار می‌شد، افزود: بخش متفاوت این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته اضافه شدن بخش بین‌الملل در دو بخش اول و دوم با گستره برگزاری جشنواره در سطح ایران اسلامی و کشورهای منطقه است.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» با تاکید براینکه جشنواره در یک بازه زمانی محدود برگزار نمی‌شود، افزود: از شهریورماه ۱۴۰۱ و از پیاده روی اربعین تا آذرماه جشنواره ادامه خواهد داشت و این رویداد در شش بخش برپا خواهد بود.

فخر موسوی به شرایط امنیتی عراق اشاره کرد و درباره نوع تصمیم درباره برگزاری این بخش جشنواره اظهار داشت: در هر صورت ما تابع قانون جمهوری اسلامی ایران و ستاد اربعین هستیم و اگر راه اربعین باز شود بخش اربعین جشنواره تئاتر مقاومت با قدرت برپا خواهد بود. همچنین جشنواره در بخش تئاتر خیابانی، رادیو تئاتر و صحنه‌ای در استان‌هایی در کشورمان برگزار خواهد شد. بخش خیابانی که بخش مسابقه است در مهرماه، رادیو تئاتر از اوایل آبان‌ماه و بخش صحنه از اوایل آذر برگزار می‌شود. 

افزایش ۵۰ درصدی بودجه جشنواره تئاتر مقاومت

وی در توضیح میزان بودجه این رویداد، از افزایش ۵۰ درصدی بودجه جشنواره تیاتر مقاومت نسبت به دوره قبل خبر داد و تاکید کرد: افزایش ۵۰ درصدی جشنواره با توجه به گستره‌ی ملی و بین‌المللی جشنواره کم است اما رویکرد مشارکت‌‌گیری برای جذب بودجه در جشنواره وجود دارد.

دبیر هجدهمین جشنواره به تشریح بخش آیینی «خوش‌نام خاک» و نسبت آن با «زخم عتیق» پرداخت و در پاسخ به سوالی پیرامون گستره ملی جشنواره تئاتر مقاومت با بیان اینکه جشنواره محدود به یک استان نیست، تاکید کرد: از سیاست‌های انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرا کردن بخش‌ها و اجراها در استان‌ها است لذا برای اجرای نمایش‌های جشنواره در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد و در این مسیر پس از مهلت چهار ماه جشنواره، اجراهای جشنواره تمام نخواهند شد و با سیاست‌هایی که وجود دارد نمایش‌ها را در نقاط مختلف دنبال می‌کنیم. 

شعار جشنواره «هم‌افزایی و تعامل» است

فخر موسوی درباره نوع نگاه به سلیقه‌هاتی مختلف هنری برای حضور در این رویداد بین‌المللی با تاکید براینکه همواره خودمان را تابع قانون می‌دانیم، خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابع قانون هستیم و اساسا قوانین شورای ارزشیابی را اجرا خواهیم کرد و شعار جشنواره را هم‌افزایی و تعامل قرار داده‌ایم لذا قول‌های خیلی خوبی در راستای هم‌افزایی داریم.

قصد تقابل با هیچ جریان هنری و تئاتری نداریم

وی هدف و سیاست و برنامه جشنواره تئاتر مقاومت را هم‌افزایی دانست و با تاکید براینکه قصد تقابل با هیچ جریان هنری و تئاتری نداریم، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تمام بودجه جشنواره صرف تولید آثار ارزشمند خواهد شد تا ایجاد انگیزه برای هنرمندان شود لذا در بخش صحنه‌ای بودجه ۵۰ میلیون تومانی برای تولید هر اثر درنظر گرفته‌ایم.

اشرفی: اجراهای جشنواره به پنج کشور رسید
در ادامه، امین اشرفی مدیر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر مقاومت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخش بین‌الملل خبر داد و با بیان اینکه آماده هستیم در کشورهای مختلف اجرا داشته باشیم و در این زمینه محدودیت نداریم، گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است اجراهایی را در کشورهای لبنان، پاکستان، افغانستان، بوسنی و سوریه داشته باشیم که اگر شرایط در کشورهای مقصد هماهنگ شود این اجراها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار