وضعیت خطرناک هند در ارتباط با مسلمانان

روندی که دولت هند در قبال مسلمانان در این کشور پیش‌گرفته به مراحل بسیار خطرناکی رسیده است.
کد خبر: ۵۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 30August 2022

وضعیت خطرناک هند در ارتباط با مسلمانان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هند در لحظه خطرناکی قرار دارد؛ صدای «هندوتوا» – برتری هندو‌ها – در حال افزایش است و باعث ایجاد تفرقه و سخنان ناشی از نفرت می‌شود.

به گزارش «میدل ایست آی»، تاثیر این امر بر جامعه هند و به‌خصوص مسلمانان بسیار خطرناک است؛ بیست سال پس از قتل عام مسلمانان در «گجرات»، یک نسل کامل از ملی‌گرایان هندو اکنون بیش از هر زمان دیگری مدعی هستند که حذف مسلمانان زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

در ماه‌های اخیر شورش‌هایی از سوی هندو‌ها علیه مسلمانان به راه افتاده است و پلیس، مانند همیشه، با آرامش در میان جمعیت نظاره‌گر است و در نهایت آن‌ها ساکنان مسلمان و تعدادی منتخب از تحریک کنندگان را دستگیر کردند.

رسانه‌های بین‌المللی این حوادث را «درگیری» میان هندو‌ها و مسلمانان توصیف کردند. در همین حال به همسایگان هندو دستور داده شده که مغازه‌های مسلمانان را تحریم کنند.

علاوه بر این دولت هند اقدام به تخریب خانه‎ها و مغازه‎های مسلمانان کرده است و مقامات هندی مدعی شدند که سازه‌های تخریب شده غیرقانونی است.

اما، همانطور که «اسدالدین اویسی»، رئیس حزب اتحاد مسلمانان سراسر هند (AIMIM)، در یک کنفرانس مطبوعاتی استنباط کرد، حتی اگر خانه‌ها غیرقانونی بودند، باز هم یک روند قانونی باید دنبال می‌شد؛ این اقدام یک مجازات دسته جمعی بود.

مسلمانان ده‌ها سال است که در حاشیه زندگی سیاسی و اقتصادی در هند زندگی می‌کنند، اما از زمانی که «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، در سال ۲۰۱۴ قدرت را به دست گرفت، مسلمانان تبدیل به قربانی همه خشونت‌ها در این کشور شده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، یک تلاش آشکار برای غیرانسانی کردن جامعه، مسلمانان را متهم به انتشار ویروس کرونا کردند و حتی با معیار‌های وحشتناک هشت سال گذشته، خشونت‌ها در ماه‎های اخیر بی‌سابقه بوده است.

واضح است که هیچ یک از این رویداد‌های خشونت‌آمیز، خشم یا محکومیت دولت هند را در پی نداشته است و این امر بار دیگر نشان می‌دهد که درخواست‌های خشونت علیه مسلمانان نه مجزا و نه مخالف اهداف دولت این کشور است.

آن‌ها بخشی از پروژه راستگرای هندو برای «هندو کردن» چشم انداز اجتماعی و اقتصادی هند به سمت ایجاد دولتی با اکثریت هندو هستند.

پروژه بزرگتری برای پاکسازی قومی در هند بر اساس منطق هندوتوا (یک ایدئولوژی که زیربنای جنبش ملی‌گرای هندو است) در حال انجام است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها