استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به زائران دهه پایانی صفر

«نظری» گفت: با توجه به تجارب گذشته و برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران بارگاه رضوی در دهه آخر ماه صفر، باید با هم‌افزایی بیشتر از ظرفیت‌های مردمی بهره‌ برد.
کد خبر: ۵۴۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ - 30August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در نشست تخصصی هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی، انقلابی و تشکل‌های مردمی فعال در میزبانی از زائران رضوی که امروز در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و ارائه خدمت به آن‌ها افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.

وی افزود: باید ارائه خدمات به گونه‌ای باشد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند، زیرا حاکمیت فقط زمینه‌ساز خدمات هستند و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت‌رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.

دبیر شورای عالی زیارت ادامه داد: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه‌های مردم‌نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری کرد و ضریب موفقیت در کار افزایش یابد.

نظری تصریح کرد: طبق پیش‌بینی ها امسال تعداد زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس نسبت به سال‌های گذشته افزایش بسیاری خواهد داشت؛ بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمان اربعین همه کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب‌های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند و حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند ولی در مشهد همه به تدریج وارد شده و در طول ۲ روز قصد خروج دارند و امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت‌رسانی در این امر شکل بگیرد و مردم مشهد برای خدمت‌رسانی حمایت شوند. 

نظری تأکید کرد: با توجه به تجارب گذشته و برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی در دهه آخر ماه صفر باید از ظرفیت‌های مردمی و با هم‌افزایی بیشتر بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اسکان زائران بیان داشت: در بازه زمانی دهم اسفند تا سیزدهم فروردین حدود ۸.۵ میلیون نفر زائر به شهر مشهد وارد شدند و این در حالی است که محل‌های استقرار مسافر، همچون هتل و مسافرخانه محدود است ولی باید با برنامه‌‌ریزی که صورت می‌گیرد حتی یک زائر فاقد مسکن نباشد، بر این اساس موضوع اسکن‌های اضطراری در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای عالی زیارت گفت: تأمین ارزاق و نیازمندی‌های روزانه در سه بخش تامین، دسترسی و قیمت در محل‌هایی که تراکم زائر بیشتری وجود دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها