نماینده مردم بهشهر در مجلس:

رژیم صهیونیستی به‌دنبال اخلال در روابط ملت‌هاست

شریعتی گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای برهم زدن روابطی که در مسیر درست بین ملت‌ها پیش می‌رود فروگذار نمی‌کند.
کد خبر: ۵۴۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 31August 2022

رژیم صهیونیستی به‌دنبال اخلال در روابط ملت‌هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامرضا شریعتی» عضو هیات رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به روند مذاکرات و ویژگی‌های یک توافق خوب، اظهار داشت: توافق خوب از نگاه مجلس تحقق شرایطی است که تیم مذاکره کننده ما برای طرف‌های مقابل تعیین کرده اند. شروطی که از سوی تیم مذاکره کننده تعیین شده است از نگاه ما مطلوب است. شرایط تعیین شده زیاده خواهی نبوده بلکه حداقل خواسته ملت بزرگ ایران است. طرف‌های مذاکره کننده نباید احساس کنند که شروط ایران زیاده خواهانه است.

شریعتی گفت: رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی دو مطالبه کلیدی ایران است که در قانون اقدام راهبردی مجلس نیز بر آن تاکید شده است. خوشبختانه تیم مذاکره کننده نیز خواسته‌های مجلس که در قانون اقدام راهبردی بر آن تاکید شده است را دنبال کرده و بر آن پافشاری کرده است. امیدواریم طرف‌های مذاکره کننده عاقل باشند و پیشنهادات منطقی و عقلایی ایران را بپذیرند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یقینا برقراری ارتباط با سایر کشور‌ها در زندگی مردم موثر است، اما ما هیچگاه حیات و ممات ملت خود را به این مذاکرات گره نمی‌زنیم. کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد و با نگاه به داخل می‌توان کشور را از این گردنه پرخطر خارج کرد. طرف‌های مذاکره کننده باید بدانند دست ملت ایران بسته نیست و گزینه‌های فراوانی را برای حل مشکلات اقتصادی کشور در دستور دارد. ایران از موضع ضعف وارد میدان مذاکرات نشده است بلکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز جز رژیم صهیونیستی که خط قرمز ما است در هر موقعیتی که پیش آمده ایران چراغ سبز به مذاکره و گفتگو نشان داده است.

وی در ادامه با اشاره به دست و پای رژیم صهیونیستی در آستانه به نتیجه رسیدن مذاکرات، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب و در عین حال نامشروع بوده که از هیچ تلاشی برای برهم زدن روابطی که در مسیر درست بین ملت‌ها پیش می‌رود فروگذار نمی‌کند. این رژیم دشمن ملت‌ها است و وقتی می‌بیند یک ملتی در حال پیشرفت است تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در روند کار اخلال ایجاد کند. از دشمن جز دشمنی انتظار دیگری وجود ندارد. ان شاالله تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خواهد خورد و ملت ایران با دست پر از میدان مذاکرات بیرون می‌آید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها