دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

نقش نهاد‌های مردمی در شورای فرهنگ عمومی کشور بیشتر می‌شود

«امامی» با تأکید بر ضرورت افزایش بیشتر نقش مردم و نهاد‌های مردمی در شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: در آیین نامه جدید و طرح تحول شورای فرهنگ عمومی، نقش مردمی افزایش یافته و به بیش از ۱۲ عضو حقیقی به شرط تصویب رسیده و تعداد اعضای حقوقی نیز به ۱۴ نفر رسیده است.
کد خبر: ۵۴۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 01September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان فارس، با بیان اینکه جامعه باید نسبت به وجود منکرات حساسیت بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: در قوانین جدید نقش مردم در مسائل فرهنگی بیشتر دیده شده و مردم نیز نباید اگر منکراتی مثل فساد اداری و بدحجابی دیدند، خواب به چشم‌شان برود.

امامی با بیان اینکه دولت با توجه به اهمیتی که برای فرهنگ قائل است، گفت: دولت در سال اول تلاش زیادی کرد که شورای فرهنگ عمومی کشور را به‌عنوان اصلی‌ترین بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی احیا کرده و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز جلسات شورای فرهنگ عمومی به‌صورت منظم برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تبریک هفته دولت، خاطرنشان کرد: هفته دولت، هفته خدمت است و یکی از مظاهر فرهنگ نیز توسعه فرهنگ خدمت است و در این راستا باید تصویری از خادم بودن دولت در اذهان نقش ببندد.

وی افزود: یکی از آفاتی که ما با آن مواجه هستیم، این است که مردم خطا و لغزش یک مسئول یا نماینده یا قاضی یا مدیر را به کل مسئولین و نظام تعمیم می‌دهند که البته در اسناد فرهنگی جدید و نظام راهبردی جدید شورای فرهنگ عمومی، بر این مسئله تامل شده است.

امامی، شورای فرهنگ عمومی را پارلمانی فرهنگی دانست و افزود: مهمترین بستر برای اولویت‌بندی مسائل فرهنگی همین شورای فرهنگ عمومی است که باید حفظ و تقویت شود و البته نقش مردم و نهاد‌های مردمی نیز باید در این شورا بیشتر شود که در آیین نامه جدید و طرح تحول شورای فرهنگ عمومی، نقش مردمی افزایش یافته و به بیش از ۱۲ عضو حقیقی به شرط تصویب رسیده و تعداد اعضای حقوقی نیز به ۱۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردم نسبت به امنیت خانواده تعصب دارند و باید به سمت بسط فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و توسعه گفتمان حیا برویم، خاطرنشان کرد: اعمال قانون تعطیل‌بردار نیست؛ اما زبان و روشش می‌تواند به فراخور شرایط محیطی و اجتماعی تغییر کند و بعضی حوزه‌ها به ویژه سینما و مد و لباس نیازمند تدوین قوانینی برای بهتر شدن هستند.

امامی گفت: ما نیز باید تلاش کنیم که در مسیر فرهنگ‎‌سازی مردم و جامعه را بیشتر دخیل کرده و مرذم نیز به ویژه در نقص‌های اجتماعی بیشتر ورود کنند و مشارکت محوری مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/ رسول رحمتی اصل

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار