فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در استان مرکزی

سردار کریمی گفت: تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی در هفته دفاع مقدس، در دستور کار قرار دارد که با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید عملیاتی شود و لازم است همه ظرفیت‌های استانی در این خصوص پای کار بیایند.
کد خبر: ۵۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ - 01September 2022

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز (پنج‌شنبه) در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، اظهار داشت: دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای حضور ملت برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» است و همچون گنجینه‌ای از افتخارات و حماسه‌های عظیم در آن نهفته، جلوه‌هایی از مقاومت و عشق و فداکاری را در خود جای داده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تدبیر صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در کنار روحیه‌های ایثار و ازخودگذشتگی در طول دفاع مقدس همواره برجسته است و در سراسر مقاطع دفاع مقدس اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زد.

سردار کریمی با بیان اینکه تولید علم و به کارگیری دانش و فناوری در دفاع مقدس نیز از دیگر شاخصه‌های این دوران است، گفت: نمونه‌هایی از این مسئله در ساخت پل‌ها و تجهیزات دفاعی وجود دارد که نماد تلاش و ظرفیت‌های عظیم ملت هستند و در واقع دفاع مقدس منشوری از خوبی‌ها، حماسه‌ها و تلاش‌های ملت برای خودکفایی و خوداتکایی است که به‌کارگیری این فرهنگ در همه بخش‌ها در شرایط امروز، موجب بارور شدن فرهنگ و غرور ملی و پیشرفت همه‌جانبه کشور خواهد شد.

وی تأکید کرد: آن‌چیزی که امروز می‌تواند موجب پیشرفت و شکوفایی ملت ایران برای رسیدن به ایرانی قوی شود، به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس بوده و لازمه آن جهاد تبیین است و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله تبیین را به‌عنوان جهاد مطرح کردند و این از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از هفت سال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی در راستای تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس گام برداشته، افزود: خوشبختانه توفیقات و دستاورد‌های زیادی حاصل شده که به برکت عنایات خاصه شهدا و نیت خالصانه همه خادمین شهدا که در طول این مسیر ما را یاری دادند، بوده و قطعا نصرت الهی با نیت و عمل صالح همراه است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و در این راستا ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از ظرفیت‌های مردمی و خصوصا جوانان به درستی به کارگیری کرد، گفت: مردمی بودن و جوان‌محور بودن مهمترین رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌ها بود و در این مسیر نورانی از ابتکارات، خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها به خوبی استفاده شد.

سردار کریمی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین دستاورد‌های کنگره شهدای استان مرکزی در بخش‌های مختلف است که باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد؛ چراکه کنگره شهدای استان در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی و تبیینی، هنری و تبلیغی، خدماتی و اجتماعی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات چشمگیری انجام داده که باید به خوبی تبیین و روایت شوند.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی و کاملا مردمی است که از فرصت‌های موجود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌گیری می‌کند، گفت: مهمترین رسالت این جریان عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و خصوصا ادامه راه کنگره شهدای استان مرکزی است که ایشان در دیدار با اعضای ستاد کنگره تاکید کردند؛ لذا در این مسیر شتابنده حرکت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد کنگره شهدای استان مرکزی، بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس بود که با عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گرفت و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و ایثارگران نیز راهبرد دیگر بود که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی در هفته دفاع مقدس، در دستور کار قرار دارد که با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها باید عملیاتی شود و لازم است همه ظرفیت‌های استانی در این خصوص پای کار بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار