نماینده مردم اهواز در مجلس:

کنترل قیمت‌ها مطالبه جدی مردم است

حسینی گفت: خواسته و مطالبه جدی مردم کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار است.
کد خبر: ۵۴۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 03September 2022

کنترل قیمت‌ها مطالبه جدی مردم است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید کریم حسینی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت سیزدهم و کارنامه یکساله آن را در دو سطح می‌توان ارزیابی کرد که در سطح اول مواردی است که موفقیت دولت سیزدهم را در آن دیده ایم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در مسائل داخلی بحث مبارزه با فساد و جلوگیری از تاثیر افرادی که مخل اقتصاد کشور هستند به ویژه در گلوگاه‌ها را داشتیم و همچنین بحث مبارزه و مقابله با بیماری کرونا و همگانی شدن تزریق واکسیناسیون که موفقیت دولت را در این بخش هم شاهد بودیم. همچنین در مسائل خارجی موضوع کشورداری و رابطه با کشور‌های همسایه که شعار دولت و به ویژه آقای رئیسی بود محقق شد و پیشرفت خوبی را در ارتباط با کشور‌های منطقه و حتی کشور‌هایی که به شکلی سفارتخانه‌های آن‌ها تعطیل شده یا روابط به تیرگی گراییده بود را داشتیم که ترمیم این روابط را در سیاست خارجی شاهد بودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث مهم و محوری گفت‌وگو‌های پرونده هسته‌ای هم پیشرفت خوبی داشت و هم اینکه موفقیت‌های خوبی را در این گفتگو‌ها مشاهده کردیم، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تفاوت در گفت‌وگو‌های فعلی با گفت‌وگو‌های دولت سابق را هم شاهد بودیم که با عزت پیش رفت و ان شاءالله مراحل نهایی را نیز بگذراند.

حسینی در رابطه با سطح دوم ارزیابی کارنامه یکساله دولت و نقاط ضعف آن عنوان کرد: در این سطح از ارزیابی دولت موضوع مدیران میانی و بدنه مدیریتی دولت مطرح است. در سطوح بالا مانند وزرا و سازمان‌های کشوری تغییرات خوبی صورت گرفت، ولی متاسفانه در بدنه مدیریتی و به ویژه استان‌ها تحولی که باید ایجاد شود صورت نگرفت، لذا هماهنگ شدن مسئولین استانی و بدنه مدیریتی دولت با کلیت دولت را ضعیف دیدیم و نمی‌شود نمره خوبی در این رابطه به دولت داد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال شخص حجت‌الاسلام رئیسی و وزرای مربوطه در یک سال گذشته به همه استان‌ها سفر کردند که این سفر‌های استانی مصوباتی داشت، اما متاسفانه آنطور که باید با توجه به آهنگ این حرکت مدیران دولتی را خوب ارزیابی نمی‌کنیم و نیاز است که تجدید نظر در این رابطه صورت گیرد و ضروری است از عملکرد مدیران یک سال گذشته ارزیابی صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم در رابطه با عملکرد دولت در بخش معیشتی و کنترل قیمت ها، اظهار کرد: در این بخش بعد از بحث توزیع عادلانه یارانه‌ها و هدایت ارز ۴۲۰۰ به حلقه آخر فرایند انتظاراتی وجود داشت که متاسفانه آنطور که باید و شاید قیمت‌ها کنترل نشد و سایر کالا‌هایی که مشمول ارز ۴۲۰۰ نمی‌شدند هم افزایش قیمت داشتند. گرچه اعتقاد داریم که افزایش قیمت‌ها به ویژه در بخش مواد غذایی افزایش قیمت جهانی است و با توجه به مشکلاتی که در منطقه و کل جهان ایجاد شد افزایش قیمت‌ها را داشتیم، ولی کنترلی که باید صورت می‌گرفت انجام نشد.

حسینی تاکید کرد: خواسته و مطالبه جدی مردم کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار