سردار کارگر مطرح کرد؛

لزوم استفاده از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس بسیار مهم است؛ ما باید یک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 03September 2022

لزوم استفاده از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست شورای معاونین و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» صبح امروز (شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.  

سردار کارگر در ابتدای این نشست، براساس حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده معاون پیشین هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» را به‌عنوان معاون جدید هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس معرفی کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست، با بیان اینکه اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید بیش از پیش هدفمند باشد، اظهار داشت: در سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افق 1404 همه راهبردها و برنامه‌های عملیاتی مشخص است، لذا ما باید بر این مبنا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام گیرد، تبیین برنامه 20 ساله، راهبرد و برنامه عملیاتی این مجموعه انقلابی است، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه نیز باید با کمک مدیران مرکز و استانی مشخص شود و در این برنامه که توسط دولت به مجلس ارائه می‌شود پر تلاش باشیم و نقش مهمی داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به اقداماتی که باید بعد از افتتاح مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان‌ها صورت گیرد، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بعد از افتتاح مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان‌ها، این مراکز باید در اختیار پیشکسوتان جهاد و شهادت قرار گیرد. موزه آرایی نیز باید در طول زمان باید تکمیل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس بسیار مهم است؛ ما باید یک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در فضای مجازی داشته باشیم.

سردار کارگر در ادامه به تدوین دانشنامه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: موضوع دانشنامه دفاع مقدس از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و چند سالی که در دستور کار قرار دارد و باید نتایج آن را ببینیم؛ همچنین موضوع تاریخ توصیفی استان‌ها نیز بسیار مهم است و بعضی از استان‌ها در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه، امسال نیز همچون سال‌های گذشته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهد شد، در خصوص سامان‌دهی پیشکسوتان دفاع مقدس تصریح کرد: باید سامانه‌ای هوشمند برای ثبت مشخصات، تخصص، آدرس و اطلاعات پیشکسوتان عزیز راه‌اندازی شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور همچنین در خصوص سفرهای راهیان نور اظهار داشت: همه مدیران کل ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به‌خصوص استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی باید در انجام هرچه بهتر و باشکوهتر سفرهای راهیان نور نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها