برگزاری راهپیمایی اربعین در عراق مزین به تصاویر شهید سلیمانی

زائران عراقی با در دست داشتن تصاویر فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق حرکت خود را به سوی کربلای معلی آغاز کردند.
کد خبر: ۵۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ - 03September 2022

راهپیمایی اربعین در عراق مزین به تصاویر شهید سلیمانیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رسانه‌های عراقی، امروز (شنبه)، خبر دادند که راهپیمایی زائران ارب حسینی در استان بصره (جنوب عراق) با تصاویر حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق مزین شده است.

شبکه «العهد» در این باره گزارش داد که مرکز فرهنگی-اسلامی جنوب در بصره این راهپیمایی را برگزار کرده و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی تصاویر شهدای سازمان الحشدالشعبی عراق و فرماندهان نصر را با خود به همراه داشته‌اند.

یکی از زائران شرکت‌کننده در این راهپیمایی به خبرنگار العهد گفت: «این پیام دقیق است در این خصوص که ما در ثبات، دفاع از حیثیت، شرف و مقدسات عراق در کنار الحشدالشعبی هستیم.»

رسانه‌های عراقی، روز گذشته، خبر دادند که نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق فرایند تأمین امنیت زائران در شرق این کشور را آغاز کرده‌اند.

یک منبع امنیتی در عراق به وبگاه «نینا» گفت که این اقدام در راستای طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) انجام شده تا امنیت در جاده‌های عراق برقرار شود و از زائران ایرانی‌‌ای که از گذرگاه مرزی «المنذریه» (مرز خسروی) وارد عراق می‌شوند، محافظت شود.

 «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق نیز، روز گذشته، از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد.

 این مقام عراقی گفت مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنذریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد که ورود زائران هر لحظه افزایش می‌یابد و در ساعات گذشته صدها ایرانی از طریق مرز المنذریه وارد عراق شده‌اند و پیش ‌بینی می‌شود هزاران نفر در ۷۲ ساعت آینده از طریق این مرز وارد عراق شوند. علاء القیسی در ادامه گفت که گذرگاه‌های مرزی ظرفیت پذیرش روزانه ۱۰ هزار زائر را دارند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها