معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:

«پیشگیری» و «پیش‌بینی» در پدافند غیرعامل اولویت است

سردار «رحیمی» با بیان اینکه پیشگیری و پیش‌بینی در مباحث پدافند غیرعامل در اولویت قرار دارد، گفت: سال گذشته رونمایی از طرح جامع پدافند چهارحال و بختیاری انجام شد که براساس این طرح، مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا یک درصد از بودجه دستگاه خود را به موضوعات پدافندی اختصاص دهند.
کد خبر: ۵۴۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 03September 2022

پیشگیری و پیش‌بینی در پدافند غیرعامل اولویت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «رسول رحیمی» معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (شنبه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: زمانی استان چهارمحال و بختیاری دارای منابع آبی فراوانی بود؛ اما متاسفانه اکنون شاهد بروز بحران در حوزه تامین آب در استان هستیم و این بسیار دردناک است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پیشگیری و پیش‌بینی در مباحث پدافند غیرعامل در اولویت قرار دارد، افزود: سال گذشته رونمایی از طرح جامع پدافند چهارحال و بختیاری انجام شد که براساس این طرح، مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند یک درصد از بودجه دستگاه خود را به موضوعات پدافندی اختصاص دهند؛ بنابراین لازم است وظایف هر دستگاه به صورت دقیق مشخص و اعلام شود.

وی ادامه داد: شهرکرد تنها مرکز استانی است که طرح جامع پدافندی در آن وارد مرحله اجرا نشده است؛ اما با توجه به اینکه استاندار چهارمحال و بختیاری دارای یک کارنامه و سابقه درخشان در مسائل پدافندی است، با اجرای این طرح، اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در حوادث رخ نخواهد داد.

رحیمی با اشاره به بحران آب رخ داده در شهرکرد، عنوان کرد: در گذشته به دلیل اینکه چهارمحال و بختیاری در سرچشمه واقع شده است، توجه جدی به مسائل پدافندی در حوزه آبرسانی نشده بود.

وی اضافه کرد: بازرسی و کنترل مضاعف عملیاتی از زیرساخت‌های حیاتی و حساس، تاکید بر کاهش مدیریت تهدیدات درون‌زا و تمرکز بر عملیات حفاظتی در زیرساخت‌های حساس و حیاتی و غربالگری حفاظتی، تاکید و تمرکز بر عملیات تضمین تداوم کارکرد‌های اصلی زیرساخت‌های حیاتی، از جمله اولویت‌های پدافندی پیش رو محسوب می‌شوند.

رحیمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داده شود عادی‌انگاری در کرونا به درمان ختم شود؛ اگر از ابتدا در این بیماری به مسائل پیشگیری توجه می‌شد، نیازی به هزینه در مباحث درمانی نبود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها