سردار شیخی در نشست ملی پژوهشگران دفاع مقدس:

ارسال بیش از 2 هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی از وزارت ارشاد به پژوهشگاه جهت تایید محتوا

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از ارسال بیش از 2 هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی از وزارت ارشاد به پژوهشگاه جهت تایید محتوا خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ - 05October 2015

ارسال بیش از 2 هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی از وزارت ارشاد به پژوهشگاه جهت تایید محتوا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار شیخی معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در اولین نشست پژوهشگران دفاع مقدس ضمن یادی از سردار شهید سوداگر که بنیانگذار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بود، بیان داشت: این پژوهشگاه 3 پژوهشکده و 2 معاونت دارد.

وی اضافه کرد: معاونت اسنادی نیز داشتیم که اکنون به سازمان ارتقا یافته و مسئولیت آن بر عهده سردار علاماتی است.

سردار شیخی در ادامه به ماموریتهای این پژوهشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: تدوین 2 واحد درس آشنایی با معارف دفاع مقدس و تایید و معرفی اساتید این درس به دانشگاه برعهده پژوهشگاه است.

وی افزود: در خصوص مقطع دبستان و دبیرستان نیز نمایندگان پژوهشگاه در گروههای تالیف کتب درسی حضور دارند. به طور مثال در کتاب جغرافیای استان یک فصل به نقش آن استان در دفاع مقدس اختصاص داده شده است که توسط این نمایندگان تدوین میشود.

سردار شیخی در رابطه با تحصیلات تکمیلی نیز گفت: 6 رشته مرتبط با دفاع مقدس توسط وزارت علوم مصوب شده است و حدود 7 رشته دیگر در دست بررسی قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اعلام این خبر که در سال جاری اولین گروه دانشجویان ارشد جغرافیای دفاع مقدس فارغ التحصیل شدند، گفت: پس از 3 دوره خروجی در مقطع ارشد، میتوان دوره دکترا را راهاندازی کرد و این امر در دست بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد موظف است کلیهی کتابهای دفاع مقدسی را جهت تایید محتوا به پژوهشگاه ارجاع دهد، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 2 هزار عنوان کتاب از وزارت ارشاد به پژوهشگاه ارسال شده که در سه مقوله تایید، مشروط به انتشار و غیرقابل انتشار قرار خواهند گرفت.

سردار شیخی دیگر ماموریت این پژوهشگاه را انتشار دایرة المعارف دفاع مقدس عنوان داشت و گفت: جلد سوم این دایرة المعارف در هفته دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها