استاندار کردستان مطرح کرد؛

لزوم توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و عراق

«زارعی کوشا» گفت: اشتراکات فرهنگی عمیق بین مردم استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور را شکوفا کند.
کد خبر: ۵۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ - 04September 2022

تاکید استانداران کردستان و حلبچه عراق بر توسعه روابط فرهنگی و اقتصادیبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان که به منظور بررسی زیرساخت‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق، به عراق رفته بود عصر شنبه وارد حلبچه شد و با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به حمله شیمیایی صدام و رژیم بعثی به مردم مظلوم حلبچه، اظهار داشت: تلخی این فاجعه ددمنشانه، هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود و مردم و رسانه‌های ما همه ساله در سالگرد این جنایت بزرگ از مظلومیت مردم حلبچه یاد می‌کنند.

استاندار کردستان بیان کرد: اشتراکات فرهنگی عمیق بین مردم استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی  دو کشور را شکوفا کند.

زارعی کوشا ضمن اشاره به بررسی‌های فنی و بازدیدهای میدانی برای بازگشایی بازارچه «مله خورد» و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این منطقه، ادامه داد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی رونق مراودات تجاری را در پی دارد.

وی به تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق برای اولین بار اشاره و آن را عامل مهمی در توسعه و تعمیق روابط بین استان کردستان و منطقه اقلیم ارزیابی کرد.

همواره قدردان ایرانیان هستیم

«آزاد توفیق» استاندار استان حلبچه عراق هم در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به استاندار کردستان از خدمات ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی به مردم این استان در دوران جنایت صدام تقدیر کرد و اظهار داشت: اگر کمک‌های مردم ایران نبود این فاجعه می‌توانست قربانیان بیشتری بگیرد و مردم حلبچه هیچگاه این فداکاری نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را از خاطر دور نخواهند داشت.

وی از آمادگی استانداری حلبچه برای بازگشایی بازار چه مرزی «مله‌خورد» خبر داد و تاکید: زمینه های گسترده‌ای  برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری به ویژه بین استان حلبچه و شهرستان سروآباد در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار