استاندار کردستان:

فضای بسیار مناسبی برای تردد زائران از سلیمانیه تا نجف وجود دارد

«زارعی‌کوشا» گفت: فضای بسیار مناسبی برای تردد زائران از سلیمانیه تا نجف وجود دارد و همه چیز برای میزبانی از زائران از حیث اسکان و حمل و نقل فراهم است.
کد خبر: ۵۴۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴ - 05September 2022

حرکت اربعین انسجام بخشی به جبهه حق و حفظ وحدت بین مسلمانان به همراه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به سفر خود به اقلیم کردستان عراق و بازدید از زیرساخت‌های تردد زائران اربعین در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: فضای بسیار مناسبی برای تردد زائران از سلیمانیه تا نجف وجود دارد و همه چیز برای میزبانی از زائران از حیث اسکان و حمل و نقل فراهم است.

وی از آمادگی برای استقبال و میزبانی از زائران بیشتر از آمار پیش‌بینی شده ۲۰ هزار نفری خبر داد و افزود: اعزام انفرادی از مسیر باشماق مریوان نخواهیم داشت و حتما به صورت کاروانی خواهد بود.

زارعی‌کوشا انتخاب کردستان برای ترد زائران اربعین را یک فرصت دانست و عنوان کرد: باید به آثار این حرکت بزرگ فرهنگی در جبهه حق توجه کرد. گرچه شاید در روند امور با مشکلاتی مواجه شویم اما باید همه مسئولان پای کار و با انگیزه در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه از کرکوک به بعد مسیر کاروان‌ها هم‌مسیر و مشترک خواهد شد، ابراز داشت: امیدوارم با کمترین مشکل بتوانیم این حرکت بزرگ فرهنگی را برگزار کنیم و همه تهدیدات در نظر گرفته شود.

زارعی‌کوشا لزوم توجه به بعد فرهنگی اربعین و کار در این زمینه تاکید کرد و یادآور شد: حرکت اربعین آثار پربرکتی از جمله در زمینه ایجاد اعتماد به نفس، انسجام بخشی به جبهه حق و حفظ وحدت بین مسلمانان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار