فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان مطرح کرد؛

لزوم خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی

سردار «حسینی» گفت: باید خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی ارائه و نیازمندی‌ها شناسایی و با اولویت‌بندی در جهت تأمین آن و ارتقاء وضعیت مراکز ارائه خدمت به زوار حسینی تلاش کرد.
کد خبر: ۵۴۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 04September 2022

لزوم خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینیبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، مرز باشماق مریوان امسال برای اولین بار پذیرای زائرانی است که می‌خواهند خود را از طریق باشماق به کربلای معلا برسانند و مسئولان تمهیدات لازم برای رفاه زائران را فراهم کرده‌اند.

سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در راستای بررسی مسیرهای تردد زائرین اربعین حسینی، امکانات، تمهیدات از این مرز بازدید کرد.

وی در این بازدید میزبانی کردستان و شهرستان مریوان از زوار اربعین حسینی را اتفاقی مبارک عنوان کرد و اظهار داشت: این توفیق بزرگ نصیب کردستان شده و باید خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی ارائه و نیازمندی‌ها شناسایی و با اولویت‌بندی در جهت تأمین آن و ارتقاء وضعیت مراکز ارائه خدمت به زوار حسینی تلاش کرد.

«مهدی رمضانی» معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در نشست ساماندهی و هماهنگی میزبانی مرز باشماق برای ورود و خروج زائرین اربعین حسینی با ابراز خرسندی از این واقعه فرهنگی اظهار داشت: میزبانی مریوان برای این رویداد بهترین بستر برای توسعه کردستان و شهر مریوان بوده و باید به بهترین شکل ضمن میزبانی آبرومندانه؛ مریوان را به کل ایران معرفی کنیم.

وی افزود: قطعاً اکر سنگ بنای این رویداد محکم برداشته شود تبعات مثبت آن در آینده خود را بیشتر نشان می‌دهد.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی دو وجه سیاسی و معنوی دارد،گفت: جریان استکبار این‌روزها از این راهپیمایی باشکوه واهمه داشته و ما از این دیار به جهانیان، ندای اتحاد و محب اهل بیت(ع) بودن را نشان خواهیم داد.

«اسماعیل احمدی» فرماندار مریوان نیز با ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد بزرگ و مهم معنوی اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه برنامه‌ها؛ شش کارگروه زیربنایی، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، بهداشتی، گذرنامه و امنیتی تشکیل و در بازدیدهای میدانی، تمهیدات و نیازسنجی‌های لازم  توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته و مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه 12 گیت ورود و‌خروج در سالن مسافربری مرز باشماق فعال می‌شود، گفت: پیش‌بینی تردد روزانه پنج هزار نفر از این مرز فراهم شده و در بحث پارکینگ خودروها، اسکان مسافران، ایجاد موکب، آب، برق و… مشکل خاصی وجود نداشته و سعی بر میزبانی شایسته به بهترین نحو است.

فرماندار مریوان با اعلام اینکه مرز باشماق آماده پذیرش زائران اربعین است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار نفر از زائران اربعین از این مرز راهی کربلا و نجف شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار