دبیر ستاد مردمی اربعین کشور:

میزبانی مریوان از زائران اربعین افتخاری بزرگ است

«آبفروش» با بیان اینکه اربعین می‌تواند الگویی برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باشد، گفت: میزبانی مریوان از زائران اربعین افتخاری بزرگ است که می‌تواند باعث دیده شدن ظرفیت‌های استان کردستان در زمینه‌های مختلف باشد.
کد خبر: ۵۴۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ - 04September 2022

میزبانی مریوان به عنوان یکی از دروازه‌های اربعین اجری از سوی شهدا است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رحیم آبفروش» دبیر ستاد مردمی اربعین کشور امروز در اجتماع خادمان اربعین استان کردستان، با اشاره به اینکه میزبانی مریوان از زائران اربعین افتخاری بزرگ است، اظهار داشت: عبور زائران اربعین از مرز باشماق مریوان می‌تواند باعث دیده شدن ظرفیت‎های استان کردستان در زمینه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه اربعین می‌تواند الگویی برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باشد، افزود: آب و هوای مساعد کردستان در مقایسه با سایر مناطق تعیین شده کشور برای عبور زائران اربعین می‌تواند بستری مناسب برای جذب زائران اربعین و مشرف شدن از مرز باشماق باشد.

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور بیان کرد: زیرساخت‌ها، امکانات لازم و وسایل خدماتی برای تردد «آسان» زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان در حال فراهم‌شدن است. شوق مردم در اربعین سال جاری به دلیل دو سال تعطیلی مراسم اربعین به واسطه شیوع بیماری کرونا، بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

آبفروش با اشاره به گرمای هوای کشور عراق یادآور شد: زائرانی که امسال به زیارت اربعین می‌روند باید تجهیزات لازم برای مقابله با مشکلات مختلف به ویژه گرما را با خود به همراه داشته باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها