مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» برگزار می‌شود

«دریایی» گفت: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» از 20 تا 26 شهریور سال جاری در مسیر زوار الحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ - 24August 2022

همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی‌اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی اجرای تئاتر ارزشی، از فراخوان همایش بین‌المللی تئاتر پیاده روی اربعین با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زوار الحسین در مسیر دو کشور ایران و عراق خبر داد و اظهار داشت: امسال احتمالاً مرز باشماق مریوان نیز برای مسیر تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود بنابراین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» از 20 تا 26 شهریور ‌سال جاری در مسیر زوار الحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

وی به موضوع این همایش اشاره کرد و افزود: قیام عاشورا، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم و روایت‌ها و داستان‌های تاریخ و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین از موضوعات این همایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به قالب اجرایی این همایش اشاره کرد و گفت: نمایش‌های خیابانی، نقالی، پرده خوانی و نمایش موکبی قالب اجرایی تئاترهای این همایش است.

دریایی در رابطه با ضوابط و مقررات این همایش عنوان کرد: مدت زمان اثر حداقل 15 و حداکثر 25 دقیقه باشد، محل اسکان و پذیرایی از گروه‌های اعزامی به صورت عمومی همراه با زورا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گروه می‌تواند با یک اثر در بخش‌های ایران و عراق شرکت کند.

وی با اشاره به آخرین مهلت ارسال فیلم آثار به همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت عشق» 15 شهریور‌ و اعلام نتایج 19 شهریور سال‌جاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مسیر برگزاری این همایش علاوه‌بر برپایی موکب فرهنگی، موکب‌هایی جهت پذیرایی و استقبال از زائران و گروه‌های تئاتری فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار