مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

گرامیداشت و پاسداشت شهدا امری واجب است

«دریایی» با بیان اینکه گرامیداشت و پاسداشت شهدا امری واجب است، گفت: حاج قاسم شهید محور مقاومت است و برگزاری همایش شعر منطقه‌ای «مرد میدان» بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها، بی‌خوابی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها سردار دل‌ها است.
کد خبر: ۵۷۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ - 15February 2023

حاج قاسم شهید محور مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی‌اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ‌در دومین همایش منطقه‌ای شعر که با عنوان «مرد میدان» یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعران برجسته هفت استان غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم شهید محور مقاومت است و برگزاری همایش شعر منطقه‌ای «مرد میدان» بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها، بی خوابی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها سردار دل‌ها است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت و پاسداشت شهدا امری واجب است، گفت: بی شک اگر دلاوری ‌های سپهبد حاج قاسم و یاران با وفایش نبود الان ما در این استان از امنیت و آسایش برخوردار نبودیم.

دریایی در ادامه یادآور شد: استفاده از زبان هنری شعر برای توصیف رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شناخت و معرفی این شخصیت بزرگ بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: شعر آیینی تنها یک روایت نیست بلکه یک فرهنگ و مکتب و دارای مفاهیم اخلاقی، توحیدی و ولایی است، لذا از شعرای آیینی انتظار می رود بیش از پیش در اشعار خود به بزرگان دین و کسانی که در راه دین، نظام و انقلاب جانفشانی کردند، بپردازند.

دریایی با اشاره به اینکه در این دوره استقبال بسیار خوبی از دومین دوره همایش «مرد میدان» از سوی شاعران نسبت به دوره اول شد، گفت: در مجموع ۱۳۹ اثر از ۸۴ شاعر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در این همایش از هشت نفر در بخش شعر کردی و فارسی تقدیر می شود.

انتهای پیام/ شیما صادقی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار