مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد؛

برپایی ۴ موکب‌ خدمات‌رسان به زوار اربعین در کردستان

حجت‌الاسلام «کاروند» از برپایی ۴ موکب‌ خدمات‌رسان به زوار اربعین در کردستان خبر داد و گفت: این موکب‌ها در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و مرز باشماق راه‌اندازی شده و از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۵ روز پذیرای زائران اربعین خواهند بود.
کد خبر: ۵۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 04September 2022

برپایی ۴ موکب‌ خدمات‌رسان به زوار اربعین در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز در جمع خبرنگاران از برپایی ۴ موکب‌ خدمات‌رسان به زوار اربعین در کردستان خبر داد و اظهار داشت: این موکب‌ها در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و مرز باشماق راه‌اندازی شده و از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۵ روز پذیرای زائران اربعین خواهند بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان در این ایام به صورت متوسط روزانه حدود ۶ تا هفت هزار پرس غذای گرم و همچنین شربت و میان وعده بین زائران پخش کنند.

حجت‌الاسلام کاروند به محل برپایی این موکب‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از این موکب ها در محل خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه واقع در میدان جهاد برپا و دیگری نیز در جاده خسرو آباد بیجار راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: ۲ مورد از موکب ها در شهرستان مریوان راه‌اندازی شده که یکی در داخل شهر و یکی هم در مرز باشماق مستقر است، که موکب داخل شهر مریوان علاوه بر پذیرایی، ظرفیت اسکان زائر را نیز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در استان کردستان بعد از مساجد، بیشترین نیت واقفان خیر اندیش مربوط به عزاداری و سوگوای ایام محرم و صفر است و این موکب‌ها نیز از محل همین نیات راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها