مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان:

حفظ و احیای موقوفات در جامعه وظیفه‌ای همگانی است

حجت‌الاسلام «کاروند» حفظ و احیای موقوفات در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: همه ما در مقابل حفاظت از موقوفات موظف هستیم و باید تلاش کنیم که این اموال به بهترین نحو ممکن نگهداری کنیم تا زمینه‌های استفاده بهینه‌تر از آنان برای خدمت به مردم در جامعه فراهم شود.
کد خبر: ۵۷۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 20February 2023

حفظ و احیای موقوفات در جامعه وظیفه‌ای همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف یکی از کارهای مهم و باارزش و صدقه جاریه بوده و ذخیره باارزش اخروی برای واقف و منشاء خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است.

وی افزود: مردم استان کردستان در اجرای از سنت حسنه وقف یکی از استان‌های برتر کشور است و این مهم از گذشته دور تاکنون نیز مورد توجه مردم کردستان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت ۱۱ وقف جدید طی سال جاری در شهرستان مریوان خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد موقوفه جدید در مریوان ۱۲۲ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۹ وقف خانه عالم و وقف بر مسجد بوده است، گفت: خانه عالم نژمار به مساحت ۱۲۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲۴ میلیارد ریال، خانه عالم ژنین به مساحت ۱۲۸ مترمربع و ارزش ریالی ۲۶ میلیارد ریال، خانه عالم بهرام‌آباد به مساحت۱۱۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲۲ میلیارد ریال، خانه عالم مسجد قدس به مساحت ۱۸۰ متر و ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال، خانه عالم مسجد ملا حاجی به مساحت ۵۵ متر مربع و ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال، خانه عالم چشمیدر، خانه عالم تفلی، خانه عالم زونج، خانه عالم شاهیدر هر کدام به مساحت ۱۰۰ متر و ارزش رسالی ۲ میلیارد ریال از جمله موقوفات جدید بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند افزود: یک واقف خیراندیش مریوانی یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ متر مربع و ارزش ۱۰ میلیارد ریال و  یکی دیگر از واقفان مریوانی یک قطعه زمین کشاورزی به ارزش دو میلیارد ریال را در سال جاری وقف بر مساجد روستای تازه‌آباد و تفلی کرده‌اند.

وی در پایان حفظ و احیای موقوفات در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و یادآور شد: همه ما در مقابل حفاظت از موقوفات موظف هستیم و باید تلاش کنیم که این اموال به بهترین نحو ممکن نگهداری کنیم تا زمینه‌های استفاده بهینه‌تر از آنان برای خدمت به مردم در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار