مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

هدایت واقفان و خیران به سمت حوزه سلامت نیازمند اقدامات فرهنگی است

حجت‌الاسلام «کاروند» با بیان اینکه زمینه برای برخورداری بیشتر حوزه سلامت استان از موقوفات وجود دارد که باید برای نیل به آن تلاش کرد، گفت: برای جهت دادن به نگرش واقفین و خیرین استان و هدایت آن به سمت حوزه سلامت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی لازم است.
کد خبر: ۵۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 28February 2023

هدایت واقفین و خیرین به سمت حوزه سلامت نیازمند اقدامات فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز در جلسه شورای اجرایی وقف و سلامت استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برای جهت دادن به نگرش واقفان و خیران استان و هدایت آن به سمت حوزه سلامت اقدامات و برنامه های فرهنگی لازم است.

وی با توجه به قیاس استان کردستان با سایر استانها، عنوان کرد: زمینه برای برخورداری بیشتر حوزه سلامت استان از موقوفات وجود دارد که باید برای نیل به آن تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ضمن توصیه به تداوم و تکرار جلسات شورا، بر ایجاد کمیته های تخصصی ذیل شورا و همچنین آمادگی اداره کل اوقاف برای حمایت و مشارکت در اجرای اردوهای جهادی ارائه خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم تاکید کرد.

«فریدون عبدالملکی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه ابراز داشت: زیرساخت‌های حوزه سلامت هر ساله رشد و توسعه چشمگیر داشته است اما باز هم نیازمند افزایش این زیرساخت‌ها در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به نیازهای نامحدود حوزه سلامت و استحقاق مردم استان برای برخورداری از خدمات در دسترس و درخور شان، از حمایت ها و کمک‌هایی که از جانب اداره کل اوقاف استان برای دانشگاه قابل تعریف و تحقق است، استقبال می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نیکو بودن سنت حسنه وقف، هدایت و تمرکز آن در حوزه سلامت را خیر مضاعف عنوان کرد و پاره ای از نیازها و اولویت‌های دانشگاه را برای مورد حمایت قرار گرفتن در حوزه وقف مطرح کرد.

عبدالملکی متذکر شد: از جمله این نیازها ساخت دانشکده داروسازی، تکمیل ساختمان دانشکده بین الملل و هم چنین تهیه دستگاه های دیالیز برای تجهیز و راه اندازی بخش خیر ساز در حال اتمام دیالیز مرکز آموزشی و درمانی توحید سنندج است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها