مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

۷ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند

حجت‌الاسلام «کاروند» گفت: در قالب طرح آرامش بهاری از (۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین امسال) ۷ هزار مسافر و گردشگر از بقاع متبرکه و امامزادگان استان بازدید کردند.
کد خبر: ۵۸۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ - 08April 2023

هفت هزار مسافر و گردشگر نوروزی از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای سیزدهمین سال، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۷ بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال در ۱۷ بقعه متبرکه شاخص در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار شد، گفت: در مدت زمان اجرای طرح ۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از اماکن و بقاع متبرکه میزبان طرح بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: بیشترین بازدیدها در این بازه زمانی به ترتیب از امامزاده سیدجلال الدین (باباگرگر)، قرآن تاریخی نگل، امامزاده هاجرخاتون و امامزادگان پیرتاج انجام شده است، ضمن اینکه در این مدت ۸۰۰ نفر زائر در زائرسراهای این اماکن اسکان شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مبلغ بومی و غیربومی در قالب این طرح به انجام کارهای تبلیغی مشغول شدند، گفت: بیشتر برنامه‌های طرح آرامش بهاری با رویکرد فرهنگی بود و تلاش شد با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است، عنوان کرد: طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نمازجماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق و افطاری ساده از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار