مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه متبرکه کردستان آغاز شد

حجت‌الاسلام کاروند گفت: امسال برای سیزدهمین سال، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۷ بقعه متبرکه استان کردستان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 20March 2023

طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه متبرکه کردستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای سیزدهمین سال، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۷ بقعه متبرکه استان کردستان ادامه دارد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های طرح آرامش بهاری با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این طرح امسال در ۱۷ بقعه متبرکه شاخص در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار خواهد شد و برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی‌ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر و شهادت امام علی (ع) برای اجرا در قالب این طرح دیده شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها