رئیس حوزه هنری کردستان:

نخستین سوگواره عکس «قاب اربعین» در کردستان برگزار می‌شود

«مرادی» گفت: نخستین سوگواره عکس «قاب اربعین» همزمان با آغاز حرکت‌های کاروان‌های زائرین از مرز باشماق مریوان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ - 04September 2022

نخستین سوگواره عکس «قاب اربعین» در کردستان برگزار می شودبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزبانی مرز باشماق مریوان از زائران اربعین حسینی پیام‌آور وحدت، همدلی و همگرایی است و امسال برای اولین بار مرز باشماق مریوان در استان کردستان میزبان زائرین است و این مهم می‌تواند زمینه‌ساز معرفی بخشی از ظرفیت‌ها و استعدادهای استان باشد.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در راستای انعکاس میزبانی شایسته کردستانی‌ها از زائران در دستور کار حوزه هنری استان قرار گرفته و در این راستا فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود.

مرادی برگزاری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از مهمترین اجتماعات بشری در دنیا مطرح شده است، گفت: ثبت و ضبط این رویداد عظیم یکی از ضرورت‌های مهم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمام این مسیر مملو از خاطرات و لحظات به یادماندنی است، اعلام کرد: می‌توان از دریچه قاب دوربین عکاسی بخشی از این ظرفیت‌های مهم را ثبت و ضبط کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری سوگواره عکس قاب اربعین از سوی حوزه هنری استان کردستان در ۲ بخش حرفه‌ای و تلفن همراه، افزود: تمام علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را با موضوع پیاده‌روی اربعین از مرز باشماق مریوان به این سوگواره ارسال کنند.

وی به موضوعات سوگواره اشاره کرد و گفت: راهپیمایی از پایانه مرزی باشماق تا کربلای معلی، استقبال مردم مناطق کردنشین از زائرین، برپایی موکب‌ها برای عزاداران حسینی، پرچم‌های همراه زائران، پرچم بر دست کودکان و جلوه‌های وحدت و همدلی از جمله مهمترین موضوعات برای ارسال اثر به این سوگواره است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند در ۲ بخش عکس با تلفن همراه و عکس حرفه‌ای آثار خود را به این سوگواره ارسال کنند که در بخش عکس با تلفن همراه هر شرکت‌کننده می‌تواند پنج عکس را به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.

وی با اشاره به دیگر مقررات برگزاری این رویداد هنری، یادآور شد: عکس‌هایی که صرفاً در محدوده مرز ایران و داخل کشور عراق گرفته شده باشند، پذیرفته می‌شوند؛ عکس‌ها باید رنگی و بدون ویرایش ارایه شوند و در بخش حرفه‌ای هر عکاس می‌تواند در مجموع ۱۰ عکس به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.

مرادی آخرین مهلت ارسال آثار را ۹ مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان باید آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۲۲۲۱۶۰۶۶۵ یا آدرس سنندج - خیابان شهید تعریف - پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی – حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۸۷۳۳۲۴۳۶۲۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار