فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خبر داد؛

برگزاری ۹۸۴ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان

سردار «حسینی» از برگزاری ۹۸۴ ویژه‌برنامه در قالب ۶۰ عنوان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان خبر داد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و برگزاری رژه نیروهای مسلح از مهمترین این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۵۴۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 20September 2022

شعار «ما مقاوم هستیم» برای جهانیان عیان و در شکست دشمن تعیین کننده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران فرماندهان جنگ نرم هستند که برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، جهاد تبیین و تدوین نقش محوری مقاومت در مقابل استکبار جهانی روشنگری می‌کنند و در بیان واقعیت‌های جامعه به خصوص دفاع مقدس اثرگذار هستند.

وی افزود: خبرنگاران باید دفاع شجاعانه ایران را تحلیل و به زبان رسانه، فرهنگ و هنر بیان کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه جنگ‌ها اثر‌های مختلفی دارند، تصریح کرد: بعضی از جنگ‌ها جغرافیای سیاسی و ساختار نظامی را تغییر می‌دهند و بعضی دیگر جابجایی قدرت‌ها، محدود و یا گسترش یک سرزمین را به‌دنبال دارند که هدف رژیم بعثی نیز همین بود؛ اما با ایمان به خدا، ایثار و شجاعت رزمندگان دلاور و به رهبری حضرت امام خمینی (ره) این سناریو شکست خورد و امروز کشور ما پابرجا، قدرتمند، باعزت، اثرگذار و تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در جهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه رزمندگان در دفاع مقدس بر پایه دین ایمان، اعتقادات معنوی و هدایت و فرماندهی بی‌بدیل امام خمینی (ره) عملیاتی شده و قدرت و توان رزمندگان اسلام با الگوگیری از مجاهدان صدر اسلام و حماسه امام حسین (ع) در عاشورا باعث پیروزی ما و شکست دشمن شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: روحیه و مدیریت جهادی در شیوه اداره جنگ در دوران دفاع مقدس، امروز به‌عنوان راهبرد نسل فعلی برای اداره کشور و اهداف عالی نظام عملیاتی می‌شود که این بهترین دستاورد دفاع مقدس است.

وی مقاومت ملت، ایثارگری، همبستگی ملی و تقویت روحیه دفاع، همدلی و پویایی جامعه را از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: شعار «ما مقاوم هستیم» در چهار دهه گذشته برای جهانیان عیان شده و در شکست دشمن تعیین کننده بوده است.

سردار حسینی به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان اشاره کرد و گفت: ۹۸۴ برنامه با ۶۰ عنوان برای این هفته پیش‌بینی شده است که تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به‌صورت سراسری، رژه نیرو‌های مسلح، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، میز خدمت، اعزام نیرو‌های پزشکی و خدماتی پزشکی، کمک‌های مومنانه، برنامه‌های صداوسیما، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و اردو‌های راهیان‌نور، بخشی از این برنامه‌هاست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان توزیع یک هزار و ۴۵۰ بسته لوازم‌التحریر، ۶ هزار و ۵۰۰ جفت کفش و ۹۵ سری جهیزیه بین نوعروسان و خانواده‌های بی‌بضاعت را از دیگر برنامه‌های سپاه استان کردستان در این هفته عنوان کرد.

وی آزادسازی ۴۵۶ نفر از زندانیان و آبرسانی به ۱۶۹ روستای با تنش آبی بالا را از دیگر از اقدامات سپاه بیت‌المقدس در سال جاری عنوان کرد و گفت: از شش ماه گذشته تا کنون ۱۹ روستا و ۷ مجتمع آبرسانی شده‌اند.

سردار حسینی به میزبانی استان کردستان و تردد زائران عتبات عالیات از مرز «باشماق» مریوان اشاره کرد و افزود: تردد زائران حسینی از مرز باشماق برکات معنوی، روحی و اقتصادی و همچنین همبستگی مردم بومی استان با سایر استان‌ها و ارتباط با اقلیم کردستان را به دنبال دارد و نقطه اوج این مراسم استقبال اهل‌سنت از زائران حسینی بود که نشان‌دهنده محبت آن‌ها نسبت به اهل‌بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف یک مسئله دینی بین مسلمانان است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از این موضوع سوءاستفاده کرده و در تلاش هستند به وسیله این موضوع در کشور آشوب ایجاد کنند که با هوشیاری مردم حقیقتا موفق نشدند.

سردار حسینی، با اشاره به اینکه ما شاهد اتفاقات و تجمعاتی غیر قانونی در سطح استان کردستان بودیم، بیان کرد: از مردم استان درخواست داریم با صبر و حوصله روی این موضوع فکر کرده و از تجمع و حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها