استاندار کردستان:

تاخیر در اجرای پروژه‌های آموزشی یک ضعف ‌است

«زارعی کوشا» تاخیر در اجرای پروژه‌های آموزشی را یک ضعف محرز برشمرد.
کد خبر: ۵۴۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ - 12September 2022

ناتواتی در جذب اعتبار و برگشت آن، نقیصه بزرگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان ‌در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با محوریت آماده کردن مدارس برای پذیرایی از 286 هزار دانش‌آموز در سال‌تحصیلی جدید برگزار شد، آماده نشدن پروژه‌های آموزشی در اول مهر را نشان از ناتوانی مدیران آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه‌ بعد از بازگشایی مدارس یا اواخر مهر، اصلاً قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت اجرای این پروژه‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی است، افزود: تاخیر در اجرای پروژه‌های آموزشی یک ضعف محرز است و مدیران آموزش و پرورش باید ضمن تلاش برای برطرف کردن این ضعف‌ها، تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را برای آماده کردن فضا‌های آموزشی به‌کار گیرند.

استاندار کردستان با بیان اینکه عدم آماده بودن پروژه‌ها باعث برگشت اعتبارات می‌شود، گفت: بسیاری از لکه‌ها و فضا‌های آموزشی در استان هنوز بلاتکلیف رها شده و اعتبارات آن‌ها برگشت داده می‌شود که باید معاونت عمرانی استانداری به این حوزه ورود کرده و این وضعیت را تعیین تکلیف کند.

وی تصریح کرد: از اداره نوسازی و آموزش و پرورش انتظار داریم در زمینه اجرای پروژه‌های آموزشی و جذب اعتبارات جدیت بیشتری داشته باشند، چرا که ناتوانی در جذب اعتبار و برگشت آن، نقیصه بزرگی است و باید برطرف شود.

لزوم بازنگری در طرح جامع تفصیلی شهرها برای تامین زمین و اجرای پروژه‌ها و ضرورت هماهنگی‌های لازم در بحث ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس و لزوم افزایش حقوق ائمه جماعات مدارس از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

استاندار کردستان ضمن اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در تعطیلی مدارس و عقب‌ماندگی‌های آموزشی طی دو سال اخیر، ادامه داد: در کنار آموزش، موضوع تربیت و رشد یافتگی دانش‌آموزان نیز مهم است و امیدواریم با بازگشایی کامل مدارس در اول مهر کمبودهای گذشته برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار