مقتدی الصدر:

مردم عراق با همکاری با نیرو‌های امنیتی، سلامت زائران را حفظ کنند

رهبر جریان صدر عراق ضمن خوشامدگویی به همه زائران اربعین، گفت که مردم این کشور باید در حفظ جان زائران بکوشند و از درگیری پرهیز کنند.
کد خبر: ۵۴۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ - 03September 2022

مردم عراق با همکاری با نیرو‌های امنیتی، سلامت زائران را حفظ کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز شنبه درباره مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه صادر کرد.

الصدر با انتشار چند توئیت در صفحه توئیتر خود نوشت، نجف اشرف، نخستین مناره تشیع است و شعاع نوری که از مکه سرچشمه می‌گیرد، در نجف متمرکز می‌شود و همچنان نوری برای هدایت مردم است.

وی در ادامه به قوانین و مقررات خاص کشور درباره مراسم زیارت پرداخت و گفت: از جمله این قوانین می‌توان به ورود رسمی، معاینه پزشکی و پایبندی به قوانین کشور [مقصد]اشاره کرد.

رهبر جریان صدر با بیان اینکه، در عراق چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم وجود دارد، تصریح کرد: از همین روی، از همه می‌خواهیم که به آن (قوانین عراق) پایبند باشند و مخصوصا برادران ایرانی؛ زیرا بیشترین تعداد را دارند. به همه مهمانان خوشامد می‌گوییم.

الصدر با اشاره به اینکه مردم عراق به پذیرایی از زائران پایبند هستند، تصریح کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان هم باید به اخلاق مهمانی احترام بگذارد. میزبان باید همه ملزومات میهمانی از جمله خوراکی، نوشیدنی و محل اسکان را فراهم کند.

وی با تأکید بر رعایت مراقبت‌های بهداشتی و نظافت در مراسم اربعین، از مسئولان رسمی کربلای معلی خواست که امنیت را به دست گیرند و از طریق نیرو‌های امنیتی، کنترل ایست‌وبازرسی‌ها را در دست داشته باشند.

رهبر جریان صدر خطاب به مردم عراق گفت: همه عراقی‌ها باید خویشتنداری کنند و از برخورد، دوری کنند. باید با نیرو‌های امنیتی، همکاری کنند و شعار‌های حزبی ندهند تا سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس حفظ شود.

وی با این ادعا که چنین اقداماتی به این معنا نیست که تحت خیمه امام حسین (ع) با «افراد فاسد» در یک جا جمع شده است، در پایان تصریح کرد: همه زائران برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی و افغانستان دعا کنند».

در همین ارتباط، «ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده لشکر ۱۱۰ الحشد الشعبی شامگاه امروز گفت: «بیش از ۵۰۰ نفر از لشکر ۱۱۰ به همراه هزاران نفر از نیرو‌های سایر لشکر‌های الحشد، در طرح تأمین امنیت زایران ایرانی، مشارکت دارند».

این در حالی است که «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق روز گذشته (جمعه) از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه» (مهران) و شلمچه خبر داد.

این مقام عراقی سپس گفت که مرز‌های زرباطیه، شلمچه و المنذریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است. به گفته وی تاکنون ۳۰ هزار زائر ایرانی از مرز زرباطیه و ۱۴ هزار نفر دیگر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند.

به گفته او ورود زائران هر لحظه افزایش می‌یابد و در ساعات گذشته صد‌ها ایرانی از طریق مرز «المنذریه» وارد عراق شده‌اند و پیش بینی می‌شود هزاران نفر در ۷۲ ساعت آینده از طریق این مرز وارد عراق شوند.

روز چهارشنبه گذشته و پس از این که در پی ناآرامی‌های اخیر عراق مرز‌های این کشور بسته شده بود، سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران خبر داد که همه مرز‌های ایران و عراق برای خروج زوار از ایران به سمت عراق باز شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها