معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای:

فعالیت‌های جهادی به عنوان الگوی کارآمد تراز انقلاب اسلامی حفظ شود

«عطارزاده» گفت: فعالیت‌های جهادی به عنوان الگوی کارآمد و تراز انقلاب اسلامی و نشر این سلوک و سیره دینی از ضروریات است.
کد خبر: ۵۴۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 04September 2022

فعالیت‌های جهادی به عنوان الگوی کارآمد تراز انقلاب اسلامی حفظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ایمان عطارزاده» معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای امروز (یکشنبه) در مراسم اجلاسیه جهادگران کشور اظهار داشت: به حق می‌توان گفت امام خامنه‌ای الگوی تمام حرکت‌های جهادی در کشور و احیاگر و مروج فرهنگ راستین مساوات و همدلی و کمک مؤمنانه است.

وی گفت: 54 سال پیش در چنین روزی وقتی زلزله‌ای مهیب فردوس و شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع  زیادی از مردم را به کام مرگ رساند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احساس کرد باید کاری کند لذا جمعی از خیرین و بازاریان را به مدد گرفت و عازم فردوس شد، حاصل حضور ایشان، شکل‌گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله‌زدگان، درمان مصدومان، تأمین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب‌دیده در این بلای طبیعی بود.

عطارزاده بان کرد: ایشان معتقد بودند باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید، آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی‌شان سید روح الله خمینی (ره) را می‎دیدند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای ادامه داد: این رفتار و امدادگری رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها متوقف به حضور در زلزله فردوس نشد بلکه در زلزله اسفراین هم همین ماجرا تکرار شد، در سیل اردیبهشت‌ 1357 قوچان نیز ایشان باز هم با همراهانشان وسط میدان بودند و به یاری سیل زدگان شتافتند.

عطارزاده تصریح کرد: در تیر 1357 در حالیکه رژیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به ایرانشهر تبعید کرده بود وقتی سیل خانه و کاشانه مردم را نابود کرده بود، مسجد آل رسول (ص) را تبدیل به پایگاه امداد برای سیل‌زدگان تبدیل کرد و خیرین را از تهران، مشهد، کرمان و سایر شهرها برای کمک و تأمین نیازهای مردم گرفتار در سیل آورد و شخصاً خود مدیریت امور را بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: حضور دغدغه‌مند و همیشه در صحنه معظم‌له و کمک و یاری نیازمندان ایفای همان رسالت تاریخی روحانیت شیعه در همراهی و همدلی با مردم است.

عطارزاده افزود: غمخوار مردم بودن در سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی کنشی همیشگی است، این رفتار و سلوک مردمی ایشان را برای همیشه محبوب قلوب مردم فردوس کرد. نظام نوپای جمهوری اسلامی که آرمان خود را زدودن چهره فقر و محرومیت از شهرها و روستاهای می‌دانست جهاد سازندگی را تأسیس کرد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) اظهار داشت: در حواث و بلایای مختلف این آیت‌الله خامنه‌ای بود که همیشه در صحنه حضور داشت و بر حضور فعال و ایفای نقش کامل در قبال مردم تأکید و همواره مردم را به همدلی توصیه می کرد. در سال‌های گذشته نیز که سیل پاکستان زندگی هزاران مسلمان را نابود کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که در همگان را به یاری مردم پاکستان فراخواند.

وی افزود: کمک به سامان پیدا کردن آسیب‌دیدگان از دغدغه‌های رهبری بود لذا مسئولان را به خدمت بی‌منت فرا می‌خواند و مردم را در جهاد مقدس یاری به هم نوع توصیه می‌کرد. امروز در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» در زلزله فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی نسل خمینی کبیر گردهم آمده ایم تا این منش بزرگ را پاس بداریم.

عطارزاده یادآور شد: حضور مؤثر و هدایت‌های حکیمانه ایشان در دوران شیوع کرونا و حمایت از جهادگران برای گره‌گشایی از مشکلات مردم از اقدامات ماندگار در تاریخ این سرزمین است. خدا را شاکریم که  در رویداد ملی جهاد مقدس با حضور جهادگران کتاب «دوباره فردوس» روایت داستانی از حضور ماندگار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این رخداد تلخ به قلم «سید علیرضا مهرداد» رونمایی می‌شود و برای نخستین بار خاطرات و اسناد منتشر نشده معظم‌له در این موضوع به صورت کتاب عرضه می‌شود.

وی گفت: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و سیره رهبر انقلاب اسلامی، در قالب مستند غیر رسمی  روایت منتشر نشده‌ای از دیدار ایشان و فعالان جهادی در سال 1398 انجام شده، به همراه گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های ایشان در عرصه خدمت‌رسانی و امداد اجتماعی را تولید کرده که برای نخستین بار امروز برای فعالان جهادی حاضر در این رویداد ملی اکران خصوصی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار