دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقتدار جبهه مقاومت و تغییر معادله جنگ در یمن

افزایش توان دفاعی انصارالله یمن و تغییر موضع آن‌ها از دفاع به حمله، نقش و تاثیر مستقیمی در کاهش تجاوزات و تهدیدات ائتلاف متجاوز سعودی به مردم و ملت مظلوم و مقاوم یمن داشته و دارد.
کد خبر: ۵۴۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷ - 05September 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: همه چیز از آنجا آغاز شد که عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چندین کشور عربی ازجمله امارات و بحرین و با چراغ سبز آمریکا و پشتیبانی پنهان رژیم صهیونیستی به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن جنگی به مردم و ملت مظلوم این کشور تحمیل کرد که تا امروز بیش از هفت سال به طول انجامیده و فاجعه‌ای انسانی را رقم زده است.

توان نظامی انصارالله یمن زمینه ساز شکست ائتلاف متجاوز سعودی

اما این لشکرکشی‌ها و تجاوزات آن‌ها به یمن خیلی طول نکشید و انصارالله یمن با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بومی و افزایش قدرت و توان نظامی خود ضربات سنگین و شکست‌های پی‌درپی را به ائتلاف متجاوز سعودی و شرکای تجاوزکار آن وارد کرد که آن‌ها پس از متحمل شدن تلفات و خسارات فراوان در نهایت مجبور شدند با میانجی‌گری سازمان ملل چندین توافق آتش‌بس را تا به امروز با انصارلله یمن امضا کنند تا بلکه از ضربات دردناک یمنی‌ها نجات پیدا کنند.

یکی از علل و عواملی که موجب شد تا ائتلاف متجاوز سعودی بر خلاف میل و باطل خود به توافق آتش‌بس با انصارالله یمن تن بدهند، افزایش توان دفاعی و تهاجمی انصارالله و تغییر موضع آن‌ها از دفاع به حمله بود که نقش و تاثیر مستقیم و بسیار بالایی در کاهش تجاوزات و تهدیدات ائتلاف متجاوز سعودی به مردم و ملت مظلوم و مقاوم یمن داشته و دارد.

توان نظامی انصارالله یمن زمینه ساز شکست ائتلاف متجاوز سعودی

بر این اساس، نقطه آغاز تغییر و تحولات عرصه میدانی نبرد ائتلاف سعودی و انصارالله یمن از زمانی آغاز شد که جنبش انصارالله، کمیته‌های مردمی و نیرو‌های نظامی یمن با تلاش و کوشش شبانه‌روزی، توان موشکی و پهپادی خود را در کنار بهره‌گیری و روزآمد کردن تاکتیک‌های نبرد نامتقارن به شکل بی‌سابقه و غافلگیرکننده‌ای افزایش دادند. این واقعه و رویداد مهم و تاثیرگذار موجب شد تا معادلات صحنه نبرد به سود انصارالله یمن به شکل کاملا قابل توجهی تغییر پیدا کند.

نیرو‌های انصارلله یمن از ابتدای آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور بیش از ۷۲۱ عملیات برای سرنگونی هواپیما‌های دشمن و یا فراری دادن آن‌ها انجام دادند که این موضوع خود به‌عنوان تحولی بزرگ و عظیم در کنترل و عقب راندن ماشین جنگی متجاوز سعودی محسوب می‌شود. از طرف دیگر اگر به کارنامه عملکرد نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از ابتدای تجاوز عربستان تا امروز نگاهی دقیق و موشکافانه بیاندازیم متوجه می‌شویم که آن‌ها بیش از ۸ هزار و ۴۸۷ تانک، خودروی نظامی، نفربر، خودروی زرهی و بولدوزر دشمن را در نقاط مختلف داخل و خارج از یمن منهدم کردند.

توان نظامی انصارالله یمن زمینه ساز شکست ائتلاف متجاوز سعودی

از طرف دیگر نیز اگر نگاهی به ارقام و آمار مرتبط با تلفات افسران و نظامیان ائتلاف سعودی تا امروز داشته باشیم باید به این موضوع توجه کنیم که بیش از ۱۰ هزار افسر و نظامی در جریان درگیری‌های سال ۲۰۵ تا امروز کشته شده‌اند؛ که این موضوع با توجه به جنگ نابرابرانه‌ای که ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت آشکار آمریکا و پشتیبانی پنهان رژیم صهیونیستی بر مردم و ملت مظلوم یمن تحمیل کرده در نوع خود بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

اما زمانی ورق در صحنه جنگ تحمیلی عربستان علیه مردم مظلوم و ستمدیده یمن در برابر ائتلاف متجاوز سعودی به صورت کاملا روشن و ملموس برگشت که انصارالله یمن با دستیابی به توان و قدرت موشکی مراکز و پایگاه‌های نظامی و انرژی کشور‌های ائتلاف سعودی ازجمله عربستان سعودی و امارات را مورد هدف خود قرار داد.

توان نظامی انصارالله یمن زمینه ساز شکست ائتلاف متجاوز سعودی

بر این اساس، نیرو‌های انصارلله یمن از سال دوم آغاز این جنگ تحمیلی و فقط در طول ۵ سال بیش از ۱۰۰۰ موشک بالستیک را به پایگاه‌های نظامی و تاسیسات مختلف دشمن و شلیک کردند و از آن طرف هم یگان تازه تشکیل پهپادی انصارالله هم با ثبت رکورد ۴ هزار و ۱۱۶ عملیات نظامی ضربات سخت و دردناکی را به نیرو‌های حاضر در میدان ائتلاف سعودی وارد کردند.

البته دستاورد‌های انصارالله یمن، نیرو‌های مردم و ارتش یمن فقط به عرصه‌های موشکی و پهپادی خلاصه نشده و آن‌ها تونسته‌اند اخیرا به رونمایی از چندین نوع خودروی زرهی ازجمله «بأس ۱» که ساخت متخصصان یمنی آن هم در داخل این کشور است دست پیدا کنند که این امر نشان می‌دهد که آن‌ها در تمامی حوزه‌های تولید و ساخت صنایع نظامی به خودکفایی رسیده‌اند.

توان نظامی انصارالله یمن زمینه ساز شکست ائتلاف متجاوز سعودی

در نهایت نیز انصارالله، نیرو‌های مردمی و ارتش این کشور با انجام هشت عملیات نظامی وسیع و گسترده نظامی در استان «مأرب» که حالا دیگر امروز به‌عنوان آخرین سنگر ائتلاف متجاوز سعودی محسوب می‌شود نیرو‌های متجاوز را به عقب‌نشینی‌های فراوان و قابل توجهی مجبور کردند که از این موضوع می‌توان به‌عنوان جدیدترین و آخرین دستاورد و پیروزی ملت مظلوم و مقاوم یمن نام برد.

در پایان باید گفت اگر نبود تلاش‌ها و کوشش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی انصارالله و نیرو‌های مردمی یمن در کنار ارتش این کشور شاید امروز یمن به اشغال ائتلاف متجاوز سعودی در آمده بود و نقشه منطقه با تغییر و تحولات اساسی روبرو شده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها