در نشست خبری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت مطرح شد؛

دوم مهر؛ افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان

اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان از دوم مهر آغاز به کار و در حاشیه این اجلاسیه نمایشگاهی تحت عنوان از «غربت تا عظمت» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ - 20September 2022

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، سردار «محمد تهرانی‌مقدم» دبیر کل همایش علمی «تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی» که با حضور «حسین اکبری» معاون جبهه بیداری اسلامی در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه به مناسبت این هفته و سالگرد شهادت سردار «حسن تهرانی‌مقدم» اظهار داشت: هفت سال پیش مراسمی در دامغان برگزار شد که در آن مراسم خاطراتی از مجاهدان و مقاومین به‌خصوص، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و پیروزی حزب‌الله در جنگ بزرگ ۳۳ روزه که غریبانه در برابر صهیونیست جهانی ایستاده بود، بیان شد و خواسته شد برای تکریم مقاومت و مجاهدان، هر سال مراسمی برگزار شود که سال بعد یک حمایت مردمی و تکریم جانانه در دامغان برگزار شد و مورد توجه گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

دوم مهر؛ افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان

تهرانی‌مقدم در ادامه به فعالیت این رویداد در تهران و استقبال گروه‌های مقاومت و مجاهدین سراسر دنیا اشاره کرد و با تاکید بر برگزاری هفتمین رویداد این مراسم با شعار «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه جهانی» گفت: امسال از ۳۶ کشور دنیا از گروه‌های مقاومت و فرماندهان جهادی مهمان خواهیم داشت و افتتاحیه آن دوم مهرماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد که رویکردی علمی دارد و بیش از ۳۰ مقاله از دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام در باب مقاومت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به هشت نفر از مجاهدین و افرادی که با همه وجود در مقابل ظلم و ستم ایستاده‌اند تکریم می‌کنیم و جایزه ویژه بین‌المللی مجاهدان در غرب را در این رویداد رونمایی می‌کنیم.

دبیر کل همایش علمی «تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی» گفت: نمایشگاه بزرگ بین‌المللی در دامغان به مدت یک هفته افتتاح می‌شود که «از غربت تا عظمت» نام دارد؛ این نمایشگاه هفته دفاع مقدس و مقاومت در برابر استکبار جهانی را به تصویر کشیده است که امیدواریم این خط مبارزه و مقاومت ادامه داشته باشد تا به تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج) ختم شود.

در ادامه، حسین اکبری معاون جبهه بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه این اجلاسیه کاملأ مردمی و مردم‌نهاد به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال نشست‌های رویداد را توسعه داده‌ایم و مقالاتی در رابطه با شعار همایش نوشته شده است و کتاب مقالات در روز دوم مهرماه رونمایی می‌شود.

دوم مهر؛ افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ حضور ۲۴۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان

معاون جبهه بیداری اسلامی از حضور برخی شخصیت‌های مقاومت در این همایش خبر و ادامه داد: همایش و اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت دوشنبه ۴ مهرماه در دامغان با پیش‌بینی برنامه‌های جانبی طراحی، برگزار می‌شود.

اکبری درباره نشست‌های علمی این رویداد تاکید کرد: عمده نشست‌های علمی رویداد در تهران دانشگاه علم و صنعت تهران صورت می‌گیرد و پس از جمع‌بندی مقالات علمی در دامغان، آثار برتر معرفی می‌شوند.

معاون جبهه بیداری اسلامی درباره مهمانان ویژه این رویداد گفت: وزیر علوم، رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، سردار رحیم صفوی و سفیران کشور‌های اسلامی سخنرانان همایش در دامغان خواهند بود و چند تن از رهبران مقاومت پیام‌هایی را به همایش ارسال کرده‌اند.

اکبری به تشریح رویکرد همایش پرداخت و ادامه داد: نظم آینده جهان و مقاومت محور گفت‌وگوی سال گذشته همایش بود، اما محور‌های همایش امسال برای نگارش مقاله مورد توجه اندیشمندان قرار گرفت لذا مقالات مختلفی پیرامون آن به‌نگارش در آمده است که با تولید ادبیات درباره موضوع همایش، گفتمان سازی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون سطح کمی و کیفی مقالات و ترجمه آن‌ها عنوان کرد: مقالات رسیده به همایش با رویکرد علمی و پژوهشی و دارای ارزش و اعتبار علمی است که به زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار