دستورالعمل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای ازدواج گردشگران با فلسطینی‌ها

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در دستورالعمل تازه‌ای از گردشگران خارجی خواست تا درصورت جدی شدن رابطه‌شان با ساکنان کرانه باختری، مراتب را به این وزارت اطلاع دهند.
کد خبر: ۵۴۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 04September 2022

دستورالعمل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای ازدواج گردشگران با فلسطینی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از راشاتودی، براساس دستورالعمل جدید رژیم صهیونیستی، گردشگران خارجی درصورت برقراری رابطه با فلسطینیان اعم از نامزدی و ازدواج با ساکنان کرانه باختری باید این موضوع را به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اطلاع دهند.

پیش‌نویس مقررات عجیب و جدید اعلام‌شده در ابتدا در ماه فوریه از سوی آژانس امور مدنی فلسطینی‌ها در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، تهیه شد، اما به‌دلیل چالش‌های حقوقی اجرای آن به تاخیر افتاد. در این سند ۹۷ صفحه‌ای مقرر شده که این رویه برای ورود و اقامت اتباع خارجی در سرزمین‌های اشغالی قابل اجرا است.

نشریه تایمز آو اسرائیل، دراین‌باره نوشته است که شهروندان خارجی، حتی افراد با تبار فلسطینی که خارج از این کشور زندگی کرده و به طور رسمی با ساکنان کرانه باختری ازدواج کرده‌اند، دیگر قادر به دریافت روادید ورود به سرزمین‌های اشغالی نبوده و برای کسب جواز ورود باید دست کم ۴۵ روز زودتر، درخواست بدهند.

همچنین برای افرادی که پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی با ساکنان این منطقه ارتباط برقرار کردند، شروطی از این قرار تعیین شده است: اگر رابطه پس از ورود فرد خارجی به این منطقه آغاز شود، آنگاه مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونسیتی باید در فاصله ۳۰ روز از آغاز رابطه، به طور مکتوب از آن مطلع شوند.

همچنین در بخش دیگری از این دستورالعمل مقرر شده است که زوج‌ها باید وضعیت رابطه خود را با مقامات فلسطین رسمیت بخشیده و در صورت قصور ظرف ۹۰ روز، بلافاصله اخراج خواهند شد. علاوه براین، در صورت رسمی شدن وضعیت تاهل نیز، مجوز اقامت در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۲۷ ماه تمدید نخواهد شد و خارجی‌ها باید دست کم ۶ ماه از منطقه خارج شوند.

مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این طرح به طور آزمایشی برای دو سال اجرا شده و برای گردشگرانی که از شهرک‌های صهیونیست‌نشین بازدید می‌کنند، اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار