رئیس سازمان بسیج اساتید:

عرصه «جهاد تبیین» محدود به ایران نمی‌شود

«مردانی» گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران با جهاد تبیین در مقابل دشمن و جریان کفر ایستادگی کرد، مبارزه جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان با استکبار نیز نشأت گرفته از جهاد تبیین انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۴۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 04September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدرضا مردانی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در افتتاحیه طرح ولایت دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد اظهار داشت: دانشگاه تعیین‌کننده‌ترین محور در جبهه جنگ نرم است و باید جهاد تبیین با جدیت پیگیری و ادامه یابد. 

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران با جهاد تبیین در مقابل دشمن و جریان کفر ایستادگی کرد، مبارزه جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان با استکبار نیز نشأت گرفته از جهاد تبیین انقلاب اسلامی است.

مردانی خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی به فضای مجازی رها شده، با مشکلاتی در بیان حقیقت مواجه هستیم، اگر بنا باشد در جهاد تبیین قدمی برداشته شود، اساتید بسیجی باید از پیشگامان این جریان باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت برگزاری دوره توانمندسازی اساتید پرداخت و گفت: در این دوره آموزشی، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جهاد با جنگ ترکیبی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با تداوم این دوره‌ها، جریان فرهنگی عظیمی در جامعه دانشگاهی رقم شکل بگیرد.

این مسئول یادآور شد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌نامه توانمندسازی اساتید مصوب و ابلاغ شده که این دوره آموزشی در راستای این برنامه است.

مردانی ادامه داد: دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بسیج اساتید موضوع بسیار مهمی است و دانش اساتید برای جهاد تبیین باید همواره به روز باشد.

وی ابراز داشت: امروزه شبهاتی در خصوص نظام دینی مطرح است لذا در این دوره‌های آموزشی می‌توان با افزایش معرفت و دانش دینی و افزایش بصیرت سیاسی، اساتید را برای جهاد تبیین آماده کرد. 

مردانی اضافه کرد: پرداختن به مباحث سیاسی جهان، جهان اسلام و کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین اولویت‌های دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید از محورهای این دوره آموزشی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید تأکید کرد: اگر سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به نظام را داشته باشیم، در جنگ نرم نیز پیروز میدان هستیم.

طرح ولایت اساتید در قالب دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار