سازمان ملل برای کاستن از درد و رنج ملت یمن آماده است

نماینده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه آماده همکاری و تلاش برای کاستن از درد و رنج ملت یمن هستیم، گفت: یک بحران واقعی درباره تأمین نیاز‌های سوختی شهروندان یمنی وجود دارد.
کد خبر: ۵۴۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 05September 2022

سازمان ملل برای کاستن از درد و رنج ملت یمن آماده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه آماده همکاری و تلاش برای کاستن از درد و رنج ملت یمن هستیم، اظهار داشت: یک بحران واقعی درباره تأمین نیاز‌های سوختی یمنی‌ها وجود دارد.

گروندبرگ افزود: ما خواهان هماهنگی و پیگیری جهت بررسی مشکل توقیف کشتی‌های حامل سوخت به یمن هستیم تا بتوانیم از این رهگذر در کاستن از درد و رنج ملت یمن تاثیرگذار باشیم.

نماینده سازمان ملل در لیبی ادامه داد: ما میزان نیاز شهروندان یمنی به مشتقات نفتی را درک می‌کنیم، یک بحران واقعی در این زمینه وجود دارد که منجر به تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت شده است.

این در حالی است که «احمد دارس» وزیر نفت یمن با هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل، درباره تداوم دزدی دریایی، توقیف کشتی‌های یمنی و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی، رایزنی کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین المللی باید به وظیفه خود در قبال ملت یمن عمل کنند، افزود: باید برای ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده تدابیر لازم اتخاذ شود و تداوم توقیف کشتی‌ها منجر به وارد آمدن خسارت‌های سنگین به ملت یمن شده است و درد و رنج آن‌ها را در سایه تجاوز و محاصره تشدید می‌کند.

رژیم سعودی بیش از ۷ سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است. ائتلاف سعودی همچنین ملت یمن را تحت محاصره زمینی، دریایی و آبی قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار