قتل خبرنگار فلسطینی در فلسطین اشغالی

یک خبرنگار فلسطینی در شهر «ام الفحم» واقع در فلسطین اشغالی به قتل رسید.
کد خبر: ۵۴۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 05September 2022

یک خبرنگار فلسطینی در فلسطین اشغالی به قتل رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک خبرنگار فلسطینی در شهر «ام الفحم» واقع در فلسطین اشغالی به قتل رسید.

منابع محلی از کشته شدن «نضال اغباریه» خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله در شهر اشغالی ام الفحم خبر دادند و گفتند: این خبرنگار روز یکشنبه هدف تیراندازی قرار گرفت و وضعیت وخیمی داشت و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

منزل این خبرنگار حدود یک سال پیش نیز هدف تیراندازی قرار گرفته بود.

هنوز اعلام نشده که مسئول تیراندازی به سوی این خبرنگار فلسطینی چه کسی بوده است، اما نظامیان صهیونیستی طی سه ماه گذشته حداقل دو خبرنگار فلسطینی از جمله «شیرین ابوعاقله» را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسانده‌اند.

خبرنگارانی که تحولات فلسطین را بویژه در مناطق اشغالی پوشش می‌دهند، همواره از سوی نظامیان صهیونیست تحتت آزاد و اذیت قرار می‌گیرند و در مواردی گروه‌های تندرو صهیونیست مانع از کار خبرنگاران فلسطینی در مناطق اشغالی می‌شوند.

پیشتر «حلمی الاعرج» مدیر مرکز آزادی‌ها گفته بود: فلسطینیان در مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی نقش مهمی دارند. همین مستندسازی‌ها زمینه محاکمه صهیونیست‌ها در دیوان کیفری بین المللی را فراهم می‌کند. اسرائیل باید به خاطر جنایت‌هایش علیه خبرنگاران در اراضی اشغالی مجازات شود. این اولین باری نیست که آن‌ها مرتکب جنایت می‌شوند. اسرائیلی‌ها در کشتار خبرنگاران سابقه طولانی دارند.

وی در ادامه اظهاراتش در این زمینه عنوان کرد: تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد باید به مسئولیت‌های قانونی خود در قبال اقدامات غیرقانونی اسرائیل عمل کنند. آن‌ها باید جنایتکاران جنگی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند. با تمامی این‌ها اکنون شاهد استاندارد‌های دوگانه نهاد‌های بین المللی در قبال جنایات جنگی اسرائیل هستیم. هرگاه پای صهیونیسم در میان باشد، جامعه جهانی سکوت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار