نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

در دوران دفاع مقدس هیچ تمایزی بین مسئولان نبود

سعیدی گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ تمایزی بین مسئولان وجود نداشت، فرزندان مسئولان هم‌پای مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 23September 2022

نباید به 8 سال پرافتخار دفاع‌مقدس به عنوان یک فصل تاریخی نگریستگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ پوریا کریم‌پور؛ «معین‌الدین سعیدی» نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ و تقویت ارزش‌ها، عقاید، فرهنگ و ایثارگری‌های دفاع‌ مقدس برای برون رفت از شرایط فعلی معیشت مردم اظهار داشت: معتقدم هشت سال طلایی سرشار از افتخار دفاع‌ مقدس را صرفاً به عنوان یک فصل جدید تاریخی نگریستن غلط است.

نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه باید از تک تک اتفاقات دفاع‌ مقدس درس بگیریم و الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: روحیه فداکاری رزمندگان در دفاع‌ مقدس، خودکفایی و عدم وابستگی به هیچ یک از اجانب سبب شد تا در برابر همه قدرت جهانی به تنهایی ایستادگی کنیم.

سعیدی ادامه داد: آن روحیه، کار، تلاش، از خودگذشتگی و شهادت طلبی که در بین همه ارکان هم جامعه و هم مسئولان وجود داشت، ما را به پیروزی علیه رژیم بعث عراق رساند، در دفاع مقدس هیچ تمایزی بین مسئولان وجود نداشت، زیرا فرزند مسئولان کاملاً برابر و هم‌پای مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر همان روحیات مردم و مسئولان الگوبرداری شود و مردم احساس کنند که مسئولان به رغم همه تنگناهای مالی همراه آنها باشند، قطعاً ما می‌توانیم بر بسیاری از چالش‌ها و مشکلات فعلی کشور غلبه کنیم.

نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان افزود: معتقدم زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع‌ مقدس یک وظیفه همگانی است و محدود به یک روز و یک هفته سال نمی‌شود، بلکه در همه روزهای سال باید نصب‌العین مسئولان و مردم قرار گیرد.

سعیدی در پاسخ به این سوال که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تا چه میزان توانسته‌اند ارزش‌های دفاع‌ مقدس را در حوزه کاری خود پیاده کنند؟ بیان داشت: علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی‌وسه سال بعد از جنگ جهت حفظ روحیات دفاع‌ مقدس، اما متأسفانه مسئولان اجرایی در دولت‌های مختلف دچار روحیات اشرافی‌گری بوده‌اند.

وی افزود:‌ با وجود اینکه مردم کماکان همان مردم اوایل انقلاب هستند و روحیه ایثارگری خود را حفظ کرده‌اند و علقه‌های خاصی نسبت به نظام، کشور و انقلاب دارند، اما برخی از مسئولان مسیر اشرافی‌گری را انتخاب کرده‌اند. اگر خدایی ناکرده با وجود همین شرایط بد اقتصادی برای کشور مشکلاتی ایجاد شود، مجدد همین مردم برای حل مشکل و دفاع از کشور سینه سپر می‌کنند.

نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی بعد از جنگ موجب اختلاف طبقاتی و شکاف اجتماعی شد، اظهار کرد: برمبنای این سیاست‌ها افراد کم‌درآمد فقیرتر و افراد پولدار، پولدارتر شدند و «عدالت» به عنوان شاه بیت و بیت‌الغزل امامین انقلاب به فراموشی سپرده شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار