لزوم اعلام موضع شفاف سازمان ملل درباره توقیف کشتی‌های سوخت یمن

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن موضع‌گیری شفاف و آشکار سازمان ملل متحد درباره توقیف کشتی‌های سوخت توسط ائتلاف سعودی را خواستار شد.
کد خبر: ۵۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 06September 2022

لزوم موضع شفاف سازمان ملل درباره توقیف کشتی‌های سوخت یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العالم، سرلشکر «علی الموشکی» جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش دولت نجات ملی یمن در صنعا واکنش سازمان ملل متحد به توقیف کشتی‌های سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی را خواستار شد.

سرلشکر الموشکی، روز دوشنبه در دیدار با «ویویان ون دی بیر» نائب رئیس هیات سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق آتش بس الحدیده اظهار داشت: توقیف کشتی‌های سوخت توسط ائتلاف متجاوز سعودی نقض آشکار توافقنامه سوئد است که بر ورود کالا‌ها به الحدیده تاکید دارد و سازمان ملل متحد باید در این خصوص موضع شفاف و آشکاری اتخاذ کند.

در این دیدار موضوعات مربوط به اجرای توافقنامه سوئد همچون تامین تجهیزات مین روبی و انتقال تیم بازرسان سازمان ملل به بندر الحدیده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی الموشکی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن پیش از این هم به شدت از سکوت جامعه بین المللی و سازمان ملل در قبال تشدید حملات ائتلاف تحت سرکردگی ریاض و نیز بمباران مناطق مختلف یمن انتقاد کرده بود.

وی سکوت جامعه بین المللی و سازمان ملل را در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف سعودی و به مثابه همراهی با این ائتلاف برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت یمن دانست.

الموشکی این سکوت را نادیده گرفتن رنج‌های ملت یمن دانست.

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن به محاصره ظالمانه اعمال شده علیه یمن طی هفت سال گذشته و نیز کشتار غیرنطامیان یمنی و ویرانی روستاها، شهرها، مساجد و مدارس اشاره و اعلام کرد: ملت یمن حق مشروع در دفاع از خود در برابر حملات کشور‌های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار