عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

افزایش سطح روابط ایران-عربستان از نفوذ بیگانگان در منطقه جلوگیری می‌کند

عزیزی گفت: نزدیک شدن دو کشور ایران و عربستان به همدیگر، از زیاده‌خواهی‌های بیگانگان جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ - 06September 2022

افزایش سطح روابط ایران-عربستان از نفوذ بیگانگان در منطقه جلوگیری می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با اهمیت گفت‌وگو‌های تهران و ریاض، اظهار داشت: دو کشور ایران و عربستان دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که می‌توانند در کنار همدیگر اتفاقات زیادی را رقم بزنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعودی‌ها باید تمام توان خودش را معطوف همکاری‌های منطقه‌ای با جمهوری اسلامی کند، مطرح کرد: بر این اساس ایران نیز همواره اعلام کرده آمادگی دارد برای چنین همکاری‌هایی تعامل کند تا منافع مشترک تامین شود.

وی ادامه داد: بدون شک هر چه میزان تعامل سعودی‌ها با قدرت‌های فرامنطقه‌ای کاهش یابد و به سمت توسعه همکاری با کشور‌های همسایه مانند تهران سوق یابد، منافع ملی مردم این کشور نیز بیشتر تامین خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مذاکرات میان ایران و عربستان فرصتی برای ایجاد ثبات در منطقه است، افزود: همچنین باید اذعان کرد نزدیک شدن دو کشور به همدیگر، از زیاده خواهی‌های بیگانگان نیز جلوگیری خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دور جدید مذاکرات نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار شود و هر چه سریعتر شاهد همکاری‌های خوب میان دو کشور باشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها