نشست کمیته چهارجانبه عربی درباره ایران

کمیته وزارتی چهارجانبه عربی درباره ایران نشستی را به ریاست وزیر خارجه عربستان سعودی در قاهره برگزار کرد.
کد خبر: ۵۴۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵ - 06September 2022

نشست کمیته چهارجانبه عربی درباره ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته وزارتی چهارجانبه عربی موسوم به «پیگیری تحولات مربوط به بحران با ایران» نشستی را در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین دور نشست وزرای خارجه عرب در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد.

در نشست کمیته وزارتی مذکور تحولات مربوط به بحران با ایران، روند روابط عربی با ایران و آنچه راهکار‌های مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی کشور‌های عربی خوانده شد، بررسی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، «در نشست مذکور همچنین گزارش‌هایی از چند کشور عضو کمیته مذکور در خصوص دخالت‌های ایران در امور داخلی کشور‌های عربی و گزارش دوره‌ای دبیرخانه اتحادیه عرب درباره بند مربوط به دخالت‌های ایران، ارائه شد».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین در نشست کمیته وزارتی عربی ویژه اقدام برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی که به ریاست «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن برگزار شد، شرکت کرد.

در این نشست اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی با هدف تغییر هویت عربی-اسلامی و مسیحی قدس اشغالی، وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین بررسی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار