مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

مدارس دانش آموزان را در مسیر قرآن و تفسیر آن پرورش دهند

نقوی در آئین اختتامیه‌ی چهلمین دوره‌ی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان در استان همدان گفت: مدارس باید دانش آموزان را در مسیر قرآن و تفاسیر آن پرورش دهند.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 06September 2022

مدارس دانش آموزان را در مسیر قرآن و تفسیر آن پرورش دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمود نقوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان امروز (سه‌شنبه) در آئین اختتامیه‌ی چهلمین دوره‌ی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان در استان همدان اظهار داشت: بالاترین سرمایه هر کشور، سرمایه انسانی است و زمانی این سرمایه ارزش پیدا می‌کند که پرورش افراد زودتر از آموزش آن‌ها آغاز شود.

وی یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش را تقدیر از دانش آموزان و معلمان برتر دانست و افزود: دانش آموزان امروز نیرو‌های توانمند ما در آینده برای ساخت جامعه هستند که باید بهترین آموزش‌ها را ببینند.

نقوی با بیان اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش برای آماده سازی مدارس برای دوم مهرماه است، افزود: حدود ۱۳ هزار نفر معلم ساماندهی شده و قریب به ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات برای آماده سازی مدارس در نظر گرفته شده است تا در آغاز سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برنامه هفتگی همه مدارس را تا قبل از شروع مدارس برنامه‌ریزی کنیم و در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار بدهیم تا دانش آموزان با نظم و با قدرت سال تحصیلی را شروع کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مدارس باید دانش آموزان را در مسیر قرآن و تفاسیر آن پرورش دهند، عنوان کرد: دانش آموزان در مدارس علاوه بر آموزش خواندن قرآن باید با تفسیر قرآن نیز آشنا شوند، زیرا عامل دور شدن انسان از کرامت‌های انسانی عمل نکردن به آموز‌های قران و یا برداشت غلط از آن است.

این مسابقات در چهار مرحله انجام شده است که در مرحله کشوری هفت نفر از دانش آموزان استان همدان رتبه‌های خوبی را کسب کردند.

در پایان این مراسم از ۳۴۴ دانش آموز منتخب استانی در ۱۱ رشته مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها