مرد جبهه‌های سخت سوریه که ذوالفقار فاطمیون شد+ عکس

شهید حسین فدایی از فرماندهان اولیه فاطمیون بود که به ذوالفقار شهرت داشت.
کد خبر: ۵۴۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲ - 08September 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، متولد سال ۱۳۵۳ اهل ولایت وارزگان افغانستان بود، «حسین فدایی» دوران جوانی‌اش همزمان با حمله شوروی به افغانستان بود که با سخت شدن شرایط زندگی شیعیان در افغانستان او نیز به همراه خانواده‌اش در سال ۱۳۶۹ به ایران مهاجرت کرد و در مشهد مقدس ساکن شد. شروع جنگ در افغانستان او را به وطن کشاند، حسین جوان در میانه دهه ۷۰ به مجاهدین پیوست و مدت ۲ سال از نیرو‌های احمد شاه مسعود بود که در تخار مبارزه کرد و در بخش ادوات مشغول بود.

در ابتدای دهه ۹۰ با شروع جنگ در سوریه و به خطر افتادن حرم آل الله در این کشور حسین فدایی از اولین افغانستانی‌هایی بود که هسته اولیه فاطمیون را با فرماندهی «علیرضا توسلی» شکل دادند. او نیز خود به عنوان یکی از فرماندهان با سابقه و با نام جهادی «ذوالفقار» به مبارزه با تکفیری‌ها رفت. مسوولیت پذیری و دلسوزی او در کار باعث شد تا فرمانده فاطمیون او را به یکی از فرماندهان میدانی و عملیاتی خط درگیری‌ها منصوب کند. همیشه برای مبارزه اعلام آمادگی می‌کرد و می‌گفت: «در هر کجای عالم به مسلمانان تجاوزی صورت بگیرد؛ من برای دفاع می‌روم». او در مدت حضور در سوریه ماه‌ها در جبهه بود و فقط یک دوره مجروحیت ۴۵ روزه را به خانه برگشت. او در ۲۳ آذر سال ۱۳۹۴ در جنوب حلب به شهادت رسید.

فدایی در بخشی از وصیتنامه خود خطاب به مادرش نوشته است: «مادرم! من مسیر حیات خودم را دانسته و انتخاب کردم و در این مسیر افتاده‌ام و برای این مسیر انتخاب شده‌ام. مادرم! من در سوریه نامردی‌های زیادی دیده‌ام که نمی‌توانم سکوت کنم، نمی‌توانم خود را شیعه علی بنامم و در برابر هتک حرمت اهل بیت ساکت بمانم. من باید بروم.»

کتاب عزیزم ذوالفقار از تولیدات انتشاران به نشر درباره زندگی این شهید نوشته شده است.

مستند «چشم به راه» روایتی از سرادر شهید «حسین فدایی» از زبان همسرش است که در ۳۵ دقیقه به کارگردانی «علی محمد خانیکی» و «مجتبی احسانی» و تهیه کنندگی «مهدی خالقی» تولید شده است. فیلمی که به سفارش شبکه افق و با همکاری گروه رسانه‌ای فاطمیون در ۳۱ مرداد سال ۱۳۹۵ در منزل شهید رونمایی شد.

قرار است این فیلم با حضور خانواده شهید روز جمعه ۱۸ شهریور ساعت ۱۰ صبح در سالن ۲ سینما هویزه اکران عمومی شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار