رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

رشد جامعه در گرو نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است

مجتهدزاده گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه رشد نکند جامعه موفقی نخواهیم داشت، موفقیتی که در دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد برگرفته از بنیان خانواده و روحیه ایثارگری بود.
کد خبر: ۵۴۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 07September 2022

رشد جامه در گروه نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز در نشست مشاوران امور بانوان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با موضوع بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، فرهنگ دفاع مقدس را باعث عظمت کشور و نجات بخش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه رشد نکند جامعه موفقی نخواهیم داشت، موفقیتی که در دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد برگرفته از بنیان خانواده و روحیه ایثارگری بود، اوج کمال یک انسان را در دفاع مقدس شاهد بودیم، باید از این فرهنگ صیانت شود.

وی افزود: جوانان باید بدانند چه دوران پرشکوه و پرافتخاری را گذراندیم و با همه تحریم‌ها کشور رو به جلو حرکت می‌کرد که توانستیم هم خود را به جهان ثابت کنیم و هم پیروز میدان جنگ شویم.

مجتهدزاده تصریح کرد: جوانان ما با رشادت‌های خود نشان دادند که ذره‌ای از خاک خود را به جایی ندادند و از ارزش‌ها دست نکشیدند، در این میان خانواده شهدا با بصیرت نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه وظایفی بر عهده دستگاه‌ها است که تکریم خانواده شهدا از نکات برجسته آن است افزود: بسیاری از افرادی که در دستگاه‌ها مشغول به کار بودند هنوز خاطرات آنان در این دستگاه‌ها ثبت نشده است. فرصت را باید غنیمت شمرد. بخشی از بودجه دستگاه‌ها مربوط به نشر فرهنگ دفاع مقدس است که به خوبی برای آن برنامه ریزی نشده است.

وی به اهمیت هنر در به نمایش گذاشتن فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: قالب هنر ماندگاری خاص خودش را دارد و اثرگذاری آن بیشتر است. مسئله دفاع مقدس را باید با پوست و گوشت و استخوان احساس کرد و این مسوولیت عظیمی به دنبال دارد.

مجتهدزاده گفت: اگر بخواهیم مدل موفقی را ارائه دهیم دفاع مقدس مدلی است که در شرایط سختی که حتی سیم خاردار نداشتیم موفق بود، امروز که شرایط کشور به مراتب بهتر است و کشور‌های حوزه مقاومت از دستاورد‌های ما استفاده می‌کنند. باید راهی را ایجاد کنیم که جوانان ببینند کشور چه دستاورد‌هایی به دست آورد و در جریان این مجاهدت و آماده سازی‌ها و دلاوری‌های دفاع مقدس نقش زنان بررسی شود.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: زنان ما جان و مال و فرزندان و همسران خود را وارد میدان کردند و شور و هیجان را به مردان دادند تا با دشمن بجنگد. در برخی از کشور‌ها عوارض جنگ تا ۵۰ سال مشاهده می‌شود و آسیب‌های اجتماعی بیشماری را وارد می‌کند. زنان ما، اما جهان مقاومت را درآمیختند. در هشت سال دفاع مقدس الگویی از زن ارائه شد که در خانواده و سنگر‌های اجتماعی و سیاسی حضور فعال پیدا می‌کند.

مجتهدزاده به تمدن نوین اسلامی به عنوان کلیدواژه سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: جامعه سازی باید ایجاد شود و این جامعه سازی را از ادارات و نهاد‌ها شروع کنیم. باید در متن جامعه کار کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: امیدوارم با همگرایی و ایجاد فضایی مطلوب بتوانیم مسوولیتی که بر عهده ما گذاشته شده را انجام دهیم. چاپ کتاب، فیلمنامه، مستند و ... باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار