نماینده ولی فقیه در زنجان تاکید کرد؛

لزوم توجه به نسل جدید هنری و فیلمسازی

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه سفرهای استانی، عاملی برای شکوفایی استعداد جوانان‌ در شهرستان‌ها است، گفت: توجه به نسل جدید هنری و فیلمسازی یک فعالیت ضروری است.
کد خبر: ۵۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ - 07September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی کشور، در ابتدای سفر یک روزه خود به استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کرد.

در این دیدار آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن اشاره بر تاثیر گذاری صنعت سینما به ویژه بر جوانان، اظهار داشت: لازم است به کشف استعدادهای جدید در حوزه سینما توجه بیشتری شود. حضور مسئولان سینمایی در استان‌ها، زمینه‌ را برای شکوفایی استعدادهای جوانان در شهرستان‌ها و توجه ویژه به آنها را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در کنار توجه به هنرمندان سرشناس و شاخصی در میان نسلهای گذشته باید به نسل جدید فیلمسازی و هنری توجه کرده و در پی پشتوانه‌های عقیدتی و معرفتی برای هنرمندان و سینماگران باشیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تعامل خوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اسماعیلی به شدت دارای روابط عمومی بالا و اهل تعامل است. قطعا با تعاملاتی که ایجاد می‌کنند به رونق و رشد بیشتر حوزه های فرهنگ و هنر و سینما کمک بسیاری می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید فرصت ها را از دست بدهیم. این در حالی است که در زمینه‌های فرهنگی به اقدامات جدی، ایجاد تحول و پایه گذاری نگاه جدید نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اظهار داشت: در مواجهه با هنرمندان، باید از مشی و منش رهبرمعظم انقلاب الگو بگیریم.

در ادامه این دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اهداف سفر به استان‌های کم برخوردار و لزوم بازدید میدانی و آشنایی و دستیابی به شناخت نزدیک مشکلات و کاستی‌ها گفت: رویکرد عدالت فرهنگی در این دولت صرفا یک شعار نیست. در همین راستا نیاز به توجه ویژه در سطح ملی و همه مناطق کشور داریم.


وی ادامه داد: برغم پیشرفت ها ‌‌موفقیت های قابل توجه سینما متاسفانه در زمینه زیرساخت و کمیت سالن های سینما نیازهای جدی داریم.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: در حال برنامه ریزی جهت افزایش پرده‌های سینما در این دولت به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پرده هستیم.

وی افزود: برای پرورش استعدادهای جدید فیلمسازی به تحول و بازنگری فضاهای آموزشی نیاز داریم و بخش بزرگی از این ظرفیت‌ در استان‌ها و شهرستان‌ها نهفته است.

خزاعی با اشاره به هنرمندان نامی استان در عرصه سینما خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای فیلمسازان و استعدادهایی سینمایی خوبی است و از جمله هنرمندان موفقی همچون سیدرضا میرکریمی، جمال شورجه، جهانگیر الماسی، اکبر اوصانلو و غیره از افتخارات سینمای استان و کشور به شمار می‌آیند.

وی افزود: خوشبختانه در همه‌ استان‌ها ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی وجود دارد و زنجان نیز یکی از استان‌های قابل توجه در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به نیاز به هم‌افزایی برای رونق سالن‌های سینمایی و حمایت از محصولات ارزشمند عنوان کرد: سینمای ایران علی‌رغم برخی کاستی‌ها، دستاوردهای زیادی در عرصه تبین گفتمان انقلاب ‌و معرفی فرهنگ و زیبایی‌های این سرزمین در عرصه بین الملل داشته است. اگرچه همچنان نیاز است با بازنگری و تحول، ضمن اصلاح رویکردهای اشتباه،به تقویت ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سینما بپردازیم.

حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار گفت: بازدید مدیران از استان حرکت ارزشمند و قابل ستایشی است و راه‌اندازی شورای سینما ، توجه به عدالت فرهنگی و ظرفیت های استانی و توجه به مناطق کم‌برخوردار از جمله اقدامات ارزشمند رییس سازمان سینمایی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

در این سفر، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و محمدرضا سوقندی مدیرکل امور حقوقی و استان های سازمان، رئیس سازمان سینمایی کشور را همراهی کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار