هشدار سخنگوی وزارت خارجه به آمریکا و انگلیس

کنعانی ضمن مردود خواندن اتهامات بی‌اساس شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت خارجه بریتانیا درباره حمله سایبری به آلبانی، نسبت به هرگونه ماجراجویی سیاسی علیه ایران هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 08September 2022

هشدار سخنگوی وزارت خارجه به آمریکا و انگلیس

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (پنجشنبه) ۱۷ شهریور، اتهامات بی پایه و اساس شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله سایبری ادعایی به آلبانی را مردود خوانده و به شدت محکوم کرد.

کنعانی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هر گونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی سیاسی علیه کشورمان با این بهانه‌های مضحک و با تاکید بر آمادگی کامل کشورمان برای مقابله قاطع و فوری و پشیمان کننده با هرگونه دسیسه احتمالی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بار‌ها مورد حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاش‌های مسؤولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری است.

بر اساس این گزارش، دولت آلبانی روز چهارشنبه مدعی حمله سایبری ایران شد و اقدام به قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با ایران کرد و به دیپلمات‌های ایرانی در این کشور فرصت داد ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها