مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف برگزاری کنگره شهدا است

حجت الاسلام «هاشمی» گفت: برگزاری کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان را ظرفیتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۴۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 08September 2022

تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف برگزاری کنگره شهدا استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «هبت‌الله هاشمی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز (پنج‌شنبه) در نهمین جلسه نشست ستاد کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان با اشاره به فعالیت کمیته بنیاد شهید با ۱۳ زیرمجموعه در این زمینه اظهارداشت: بنیاد شهید در همه کمیته هایی که در راستای کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید استان فعالیت می کنند، نقش دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه این کنگره در مرکز بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان افزود: اقدامات همه کمیته ها در این دبیرخانه بررسی می شود. ۹۴۶ وصیتنامه، زندگی‌نامه و فرهنگ شهدا در بنیاد شهید استان لرستان وجود دارد که پس از اعلام فراخوان در راستای جمع آوری وصیت نامه شهدا، ۶۰۰ وصیتنامه دیگر در این ایام جمع آوری شده است.

هاشمی از تدوین فرهنگ نامه شهدای لرستان به عنوان یک سند اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۸۰ درصد کارها انجام شده است. در بحث سرکشی از خانواده شهدا که وظیفه شرعی است و در زمینه شناسایی نخبگان بین جامعه ایثارگر  به صورت ۱۰۰ درصد موفق عمل کرده ایم. برگزاری کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان ظرفیتی مناسب برای شناسایی نخبگان بود و به زودی نیز مستند آن ساخته می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه هایی که تکلیف ماست ضبط و ثبت تاریخ شفاهی خانواده شهدا است، گفت: در این زمینه باید ۲هزار و ۶۸۳ مورد ثبت می شد که تاکنون هزار و ۴۳۰ مورد انجام شده است. در بحث ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا این خاطرات به صورت موضوعی و به صورت کتاب منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات در راستای برگزاری کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان بحث مرمت قبور شهدا است که در این زمینه به علت امور عمرانی تخصیص بودجه برای پیشبرد امور ضروری است. هدف از برگزاری کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار