معاون هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

اکران مستند «رکورددار» همزمان با سالروز درگذشت امیر خلبان «محققی»

مستند «رکورددار» که به زندگی و فعالیت‌های امیر «منوچهر محققی» می‌پردازد، همزمان با سالروز درگذشت این خلبان سرشناس دوران دفاع مقدس اکران می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴ - 11September 2022

«طاهر پورمحمد» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، اظهار داشت: مستند «رکورددار» از تولیدات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی که روایتگر زندگی و رشادت‌های امیر خلبان زنده‌یاد «منوچهر محققی» است، در مراحل پایانی ساخت قرار داشته و در سالگرد درگذشت این خلبان افسانه‌ای دوران دفاع مقدس برای عموم اکران می‌شود. 

وی افزود: این مستند به ابعاد مختلف زندگی امیر «محققی» از بدو تولد تا استخدام و فعالیت‌ در نیروی هوایی ارتش می‌پردازد و برای تهیه آن، علاوه بر انجام مصاحبه با افراد مختلف از جمله خلبانانی چون امیر «فرج‌الله برات‌پور»، امیر «محمود ضرابی» و امیر «کیومرث حیدریان»، از مصاحبه‌ها و مستندات مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا نیز استفاده شده است. 

«پورمحمد» ادامه داد: برای ساخت این مستند بیش از دو سال زمان صرف شده و اکنون در مرحله صداگذاری قرار دارد. 

وی تاکید کرد: زنده‌یاد «منوچهر محققی» از جمله خلبانان قهرمان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بودند و به جهت انجام ساعات پروازی بسیار بالا، از رکوردداران پرواز با هواپیمای فانتوم F-4 محسوب می‌شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها